Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Servicedatabase locked


Juha Nikumaa

Rekommendera Poster

Jag har stött på detta problem med tjänsterna till Exchange 5.0.

Detta kan bero på att någon tjänst inte kan initiera korrekt. Prova att sätta alla tjänster, som inte är nödvändiga för systemet (t.ex. Exchange-tjänsterna), till Manuell istället för Automatisk och prova sedan att starta dem en efter en. Eventuellt kanske du bör starta om datorn efter att ha ändrat från Automatisk till Manuell för att initieringen ska ske korrekt.

 

Hjälper inte detta, så kan det vara någon av de system-nödvändiga tjänsterna. Typiskt kan Schedule hänga sig emellanåt. Kör samma tillvägagångssätt på dessa tjänster.

 

May the force be with you!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Brukar bero på att man är för otålig. Service database is locked är ett felmeddelande som brukar dyka upp i samband med uppstart och INNAN tjänsten är fördigstartad... Har du prövat att vänta en liten stund till?

 

med vänliga

 

Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...