david sikku Posted October 12, 1999 Share Posted October 12, 1999 Hejsan! Jag använder min dator som en stereo också, och då brukar sätta på lite musik sen går jag och lägger mig. Men min mor brukar störa sig på att den står och surrar hela natten. Så nu till problemet, finns det något program som man kan ställa in så att den slår av datorn efter en viss tid??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicrosoft Posted October 12, 1999 Share Posted October 12, 1999 Jag bruka göra så här när jag startar en bränning innan jag lägger mig,det funkar med Nero, kanske det funkar med det programet du använder till att lyssna på musik med Skapa ett nytt textdokument och kopiera in C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXEC:\WINDOWS\SYSTEM\USER.EXE,ExitWindows Döp om filen till ex. avslut.bat spara filen på ngt lämpligt ställe. Öppna schemaläggaren och bläddra fram till "avslut.bat" och ställ in en tid som morsan tycker är lämplig Niklas Link to comment Share on other sites More sharing options...
david sikku Posted October 13, 1999 Author Share Posted October 13, 1999 härligt!!!! skall genast testa! TACK Link to comment Share on other sites More sharing options...
david sikku Posted October 13, 1999 Author Share Posted October 13, 1999 det funkade inge bra!! det stod bara "felaktigt kommando eller filnamn" Vad göra?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin77 Posted October 13, 1999 Share Posted October 13, 1999 Det skulle nog vara: C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE;C:\WINDOWS\SYSTEM\USER.EXE,ExitWindows tror jag (observera semi-kolonet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicrosoft Posted October 13, 1999 Share Posted October 13, 1999 Datorer är så känsliga Link to comment Share on other sites More sharing options...
david sikku Posted October 14, 1999 Author Share Posted October 14, 1999 Känsliga är bara förnamnet... Jag skall prova...... Tack för tipset iallafall! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.