Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Abonnemang


Andreas Gustafsson

Rekommendera Poster

Andreas Gustafsson

Tjena,

Såg att Ericsson hade gjort en ny handdator, MC218.

Jag funderar på att införskaffa mig en sådan och har lite frågor angående abonnemang.

Nåt tiås på ett abonnemang som passar till en sådan här, MC218 + Ericsson mobil,

Man skall kunna:

FAXA och ta emot FAX

Ta emot och läsa mail

Ha särksilt fax nummer typ, inte samma som tele nummret.

 

Någon som har någon erfarenhet utav nåt bra anonnemang som är någorlunda billigt ändå och som är bra?

 

Tack

Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

Menar du internet abbonemang, eller ett mobilabbonemang???

 

Du borde skaffa typ Telias DOF, då får du ett mobilnummer (kan nog användas för att ta emot fax på) och internetuppkoppling, samt WAP.

 

Om du inte redan har en mobiltelefon så skaffa en med IR och inbyggt modemså slipper du sladdarna.(typ Ericsson SH888)

 

http://www.dof.se

 

Om du menar att koppla MC218 till ett modem och ett telefon uttag (varför man nu skall göra det???) så har jag ingen aning, då får du skaffa ett nytt teleabbonemang hos telia för att få ett unikt faxnummer.

 

/Klas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

såg just att du sa att du redan har e mobil, sorry.

 

Fattar inte riktigt vad du menar med "Ha särksilt fax nummer typ, inte samma som tele nummret"

 

Då kan du ju skaffa deig ett abbonemang hos telia, och vidarekoppla detta till mobiltelefonnummret.

 

Det blir: oeffektivt, jävligt dyrt, och osmart i största allmänhet, men då är inte faxnummret likadant som telenummret ;-)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Gustafsson

Jag menar typ:

0708/xxxxxx1 mobil

0708/xxxxxx2 fax

 

Har Europolitan något bra abonnemang?

 

Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Europolitan Multi

 

Pris : 256kr/mån

 

I Multi ingår EuroText, EuroVoice/EuroVoice Pro, EuroFax Pro, Europolitan DataPro 43k, europolitan@internet och Tvillingkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Joakim Andersson

Dof är ju som bekant jävligt dyrt och innehåller en massa funktioner som det inte verkar som om du behöver.

 

I stället så kan man skaffa separata nummer för fax och data till ett vanligt telia abonnebang, för data kostar detta 30 spänn i månaden och jag antar att det är samma med fax.

 

Har bara erfarenhet av data men det fungerar kanon med min cassiopeia e-11 och en ericsson sh-888.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...