Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver Postnummer databas


No22

Rekommendera Poster

Mr Andersson

Även om du inte orkar med svar som du inte hade väntat dig (i dina ögon ett dumt svar) så behöver du inte ifrågasätta personen som skrev det.

 

Hans svar är dessutom helt korrekt. Hade han svarat fel, hade man kunnat påpeka detta för honom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jaja

 

 

 

MVH Niklas Nord, Qbranch System Management

------------------------------------------------------------------------

:: När tiger springer ur djungeln, springer djungeln ur tigern! ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

och med det menar du?

 

 

 

MVH Niklas Nord, Qbranch System Management

------------------------------------------------------------------------

:: När tiger springer ur djungeln, springer djungeln ur tigern! ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha, ha. Töntar! Först den ene som först ger ut sitt riktiga namn och agerar lite aggressivt och den andra som tar sig tid att ta reda på personlig information.

När man läser detta så inser man lätt att "Mean" år fjantigast av alla. Hur kan man lägga ned tid på att ta reda på personlig info om andra och publicera det offentligt. Jäv-gt obehagligt faktiskt. Då har man brutit mot alla regler som finns och sjunkit så lågt det går. Våga utge ditt eget namn innan du ger dig på andras! Om det fanns ett körkort på Internet så skulle det ha fråntagits den där "fjant-mean".

 

/Ta reda på mitt namn om du kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

inte sant! det är inte roligt alls..

 

 

MVH Niklas Nord, Qbranch System Management

------------------------------------------------------------------------

:: När tiger springer ur djungeln, springer djungeln ur tigern! ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte själv postnummerkatalogen på cd för ett par år sedan. Då jag inte har uppdaterat den så kan jag tyvärr inte hjälpa till med "rådatan", men det borde gå att få fram korrekta data från den nya utgåvan, tycker jag.

Dessutom har jag för mig att den kostade något i stil med 70:-, å det kan det juh vara värt. ;)

 

Mvh

-Cat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ÄR olagligt! Det går under datalagen OCH offentlighetsprincipslagen

Datalagen har upphört att existera. Det är PuL som gäller.

Fast det är lika olagligt för det och sjunkbomben Mean borde nog ligga lite lågt ett tag framöver.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt vad du menar.

"Behöver postnummer databas" antingen har du missat ett frågetecken eller så kan det kanske vara som så att du behöver träna lite mer på din svenska.

 

Jag föreslår att du börjar med att besöka http://www.skrivihop.nu ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

samma person,

lätt att se när jag har ditt ip nummer

 

 

 

MVH Niklas Nord, Qbranch System Management

------------------------------------------------------------------------

:: När tiger springer ur djungeln, springer djungeln ur tigern! ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, läser lite juridik för tillfället. Tänke bara kommentera och ge lite vägledning;

Datalagen har upphört att existera. Det är PuL som gäller.

Fast det är lika olagligt för det och sjunkbomben Mean borde nog ligga lite lågt ett tag framöver.

 

Jo, datalagen kanske kanske kan kännas lite "Hedenhös" i sammanhanget. Sekretesslagen, å andra sidan, som är den grundläggande lagen för att skydda den enskilde medborgaren, och dennes intregritet, är juh faktiskt den lag som givit livskraft åt både DataLagen och PersonUppgiftsLagen (Enl.1:1-13§§ SekreL).

 

Å andra sidan är det helt ok att återge text från någon annans alster i form av ett citat - men då måste du/ni ange käll- eller litteraturförteckning.

 

Hur detta fungerar rent praktiskt vore kul att bli varse om. Ni som vet vem "Slim Shady" är kanske förstår vad jag menar... ;)

 

Mvh

-Cat

 

[inlägget ändrat 2002-04-13 07:37:32 av Cat]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja sägr en annan fjant som inte heller lämnar ut sitt namn.. Jag ville bara påpeka det fjantga i att hota någon utan att ha en aning om vem det är eller möjlighet att värkställa några hot.

 

Samtidig som man är fulständigt utlämnad själv. Tog mig kortare tid att samla informationen än vad det tog dig att skriva ditt inläg.

 

 

-------------------------------------------------

Den som är riktigt smart inser att han är riktigt korkad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Erki!

trevligt att det finns någon som håller sig till topic... blev nästan lite less på denna tråd eftersom jag var en aning less på allt sandkastande i sandlådan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...