Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverksproblem


umehume

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med min nya dator när det gäller att ansluta den till vårt BoNet adsl (som fungerar felfritt om man ansluter den gamla datorn igen).

Det är en 2ghz:are med Win XP och accton nätverkskort (med senaste drivrutinerna).

Alla inställningar i TCP/ip protokollet är rätt, vilket jag kollat 100 gånger.

Nätverkkortet känner av anslutningen till adsl modemet och börjar gnälla om man tar bort sladden mellan dem.

Kollade om allt var rätt i ipconfig, vilket det var. Testade sen att pinga själva nätverkskortet, men fick endast timeout som svar. Det tyder ju på att det är problem med nätverkskortet.

Är det någon som vet vad det kan var?

 

/Umehume

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du en fast IP från Bostream eller hur är det där?

Kan du pinga 127.0.0.1 ?

Har du möjlighet att prova att byta ut nätverkkortet mot det som sitter i den gamla datorn?

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefanowich

Detta låter väldigt bekant, fick en ny dator som du, men det blev inte ett liv i nätverkskortet, eftersom jag inte bryr mej om garantin så skruvade jag av locket och tryckte i nätverkskortet ordentligt och vipps det funkade klockrent. Att du har samma kort kan jag bara konstatera ett plåten på kortet tar emot, så kortet går inte ner ordentligt i slotten. vid en flytt av datorn är det alltså stor riska att kortet glider ur, kanske inte helt men det räcker att någon anslutning inte har kontakt för att det inte ska funka. Ring och kolla med supporten om du kan öppna lådan själv för att kortet troligtvis har hoppat ur! annrs försvinner garantin.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...