Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Trådlöst prisvärt??

lea

Recommended Posts

Ska installera ett nätverka hemma i huset ( 2 plans hus, 2 stationära och en laptop ). Jag funderar på trådlöst och skulle vilja veta om sådana för hemmabruk är prisvärda ännu.

Kommer priset att gå ner ytterligare? Var ska man lämpligen handla?

[inlägget ändrat 2002-04-10 10:46:04 av lea]

Hej !

Jag har Netgear MR 314 och tycker den fungerar bra.Lätt att konfigurera och en bra manual.Kolla in på www.dustin.se så kan du hitta priser och läsa mera.

MVH/Mats

En följdfråga jag funderat på, hur kommer det sig att wlan-bryggor är dyrare än wlan-routrar med nat å andra funktioner? Tycker att en brygga torde vara billigare då den är mkt enklare? Stör mig lite ;)

--

.Weyland

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Hej !

Faktiskt så har du rätt där !,gemför man Netgear och D-Link med Cisco 3 COM och Upgrade är ju prisskilnaderna stora.

Skilnaderna som jag kan komma på är att dom "stora" har ett större utbud av antenner och riktar sig till företagsmarkanden och därigenom kan motiviera ett högre pris.

Fast det borde ju inte vara så.

MVH/Matte.

jerker olofsson

www.inwarehouse.se verkar nere för tillfället men de har ett relativt stort utbud av W-Lan utrustning.

Jag köpte därifrån och är nöjd med sakerna. Det enda som du ska akta dig för är om du har tjocka väggar, då sjunker räckvidden dramatiskt.

[inlägget ändrat 2002-04-11 13:20:09 av jerker]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...