Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Andra klassens verktyg till "WannaBee"-programmera


asdf

Rekommendera Poster

Ha, ha. Det är inte nog med att IDG verkar helt köpta av Microsoft, tydligen är de flesta som skriver i deras forum det också. Men, men, ni kan ju fortsätta att vara andra klassens programmerare med andra klassens verktyg från MS. Att Java är plattformsoberoende och mer öppet än MS produkterna är inte något som får en klocka att ringa hos en Microsoft-fan. Dom verkar ju helt hjärntvättade. Men har man lärt sig att surfa på pappas Windows dator så är det väl naturligt att gå vidare med att använda Microsoft's produkter. Det verkar även bara vara Wannabee's som svarar på detta inlägg och det kanske var rubriken som lockade dom hit. Det måste väl finnas någon som kan lite teknik bland MS-utvecklarna. Tragiskt, mina fördomar om MS-utvecklare har inte direkt blivit mer positiva efter detta. Ni har en lång väg att gå.

 

/G

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Skapad
  • Senaste svar

Ja du är verkligen patetisk, dina okunskaper i denna tråd har ju redan bevisat att du inte är någon programmerare och ändå fortsätter du, tycker du inte att du gjort bort dig tillräckligt ?

 

[inlägget ändrat 2002-04-10 11:16:59 av pblse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv då vad har du för certifiering ?

 

Försök komma med några andra argument än att ifrågasätta andras kunskaper.

 

Jag har ju redan bevisat att varken du eller den andra pappskallen visste vad raw sockets eller icmp var så exakt vad är dina kunskaper på för nivå ?

 

Så, bara för att jag inte brytt mig om att ta resterande certifieringar är jag automatiskt nybörjare, det är den logiken ni använder ?

 

Jag har som sagt redan bevisat vilken nivå era kunskaper ligger på så nog sagt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte jag som skryter med att vara SCJP, och därmed kunna java. Hi, hi. En SCJP i kombination med "pblse" verkar tydligen leda till spagettikod och dåliga foruminlägg.

 

/G

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte jag som skryter med att vara SCJP, och därmed kunna java. Hi, hi. En SCJP i kombination med "pblse" verkar tydligen leda till spagettikod och dåliga foruminlägg.

 

/G

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skryter ? När skröt jag ? Inte har jag sett en spec på era så kallade kunskaper i ämnet i denna tråd, däremot en massa bevis på eran extremt låga kompetens inom området.

 

Men fortsätt att göra bort dig, det är ju riktigt kul med wannabee programmerare som vill hävda sig själva när de bevisligen inte kan ett skvatt om vad de själva påstår att de programmerar i.

 

Du har fortfarande inte visat mig pingen i ren Java kod, det gick ju göra sa du, vart är den ?

 

Nu är det slut från min sida, jag har riktigt jobb att göra, du kan ju gå tillbaka till studierna, lilla barnet.

 

[inlägget ändrat 2002-04-10 11:35:03 av pblse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koden ligger hos PRV och det är inte något jag tänker dela med dig. Du verkar ha det tillräckligt bra ställt, du har ju en SCJP (hi,hi).

Men det går med Java, försök att förstå det nu.

 

/G

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pblse vi vet att du vet vad du pratar om med din certifiering i java... hi hi...

 

Det verkar dock som du inte har en aning om vad du pratar om. Det finns överhuvudtaget ingen tillämpning för icmp i j2ee.. den som tror det är en ms-pajas...

 

.NET kanske man använder för att skriva pingprogramm men med j2ee bygger man stora affärskritiska system...

 

Än så länge har ingen kund frågat efter ett pingprogram men om någon gör det så ska jag hänvisa till dig så kan du ju få bygga den i .NET för det duger väl det till...

 

Om man vill bygga en desktopapplikation där man måste använda icmp så går det bra att använda en tredjepartsextension...

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Du måste vara ett riktigt jon...

 

Vi riktiga utvecklare tar reda på hur vi skall implementera något när vi väl skall göra det...

 

En lika snurrigt försök till att bevisa någons duglighet är : om inte du vet hur man bygger en applikation för finansiell konsolidering så är du ingen riktig programmerare :-)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChristerThörn

...för övrigt sätter jag en tjuga på att pblse, asdf och perra4 är en och samma person med flera eforum-konton; det kan omöjligt finnas tre personer som orkar... =)

 

/Christer

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Även om det blivit mer och mer så nej tyvärr, jag brukar jag inte hänga runt på svenska forum och försöka lära mig försvenskningar av engelska uttryck även om jag vet vad trolling inte trolla betyder i forumsammanhang.

Att det sedan skulle ha någon betydelse för hur pass kunnig eller inte jag är tycker jag säger lika lite som den här diskussionen har någon betydelse.

 

Inser ingen att om ett år eller två så kommer det ett nytt språk som är ännu bättre och att ni i princip slösar era liv på att tjafsa om vilket språk som är bästa att koda i? Det finns ju ingenting som säger att ni inte kan använda båda?

 

Istället sitter ni och försöker övertyga varandra med diverse förolämpningar om vem som är den mest inbitne kodaren? Själv så påstår jag att en riktig kodare skulle definitivt inte ha tid med en tråd som denna utan vara fullt upptagen med sitt senaste projekt.

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.NET kanske man använder för att skriva pingprogramm men med j2ee bygger man stora affärskritiska system...

Jag vill minnas att jag någonstans har läst att Java absolut inte får lov att användas i livsuppehållande system.

Kan nån bekräfta/dementera detta?

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer inte, jag är själv mot alla .NET-fan. Några tekniskt kunniga håller med mig om att .NET faktiskt inte har någon prestanda jämfört med J2EE. Några tekniskt kunniga har jag inte sett på .NET sidan ännu.

 

/Gevalia

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-04-10 17:35:35 av asdf]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osäker när det gäller Java men det är sannoligt så att det kan dementeras. Däremot så har absolut aldrig någon av Microsofts miljöer använts till detta. Där är inte ens operativet stabilt.

 

/Gevalia

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...