Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Andra klassens verktyg till "WannaBee"-programmera


asdf

Rekommendera Poster

  • Svars 64
  • Skapad
  • Senaste svar

Du bara fortsätter att göra bort dig, det är inte alls samma sak.

 

Du har inget ICMP stöd i varken DatagramSocket eller Socket.

 

Ta och visa mig hur du gör en ping i ren Java kod

 

Vet du iöverhuvudtaget vad en ping är ?

 

Snacka om pinsamt.

 

[inlägget ändrat 2002-04-09 16:26:52 av pblse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

För det först kolla 1.4.

För det andra varför skulle man vilja skriva en ping. Det finns ju redan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla nån, ni har setat och tjatat om hur j-v kraftfullt Java är när det i princip är ett leksaks språk där man inte kan göra något mer avancerat i alls.

 

Att Java inte har raw sockets placerar det bland leksaks språken.

 

Att man sedan kan emulera ping funktioner på olika sätt är inte intressant, du kan fortfarande inte skriva en ping i pure Java som använder ICMP.

 

Men ni är så duktiga så, pinsamma människor.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, nog om det kanske. Kolla benchmarken istället och kommentera gärna.

 

/Gevalia

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag gjort flera gånger, Oracle är ingen tillförlitlig källa.

 

Dessutom har jag redan kommenterat den undersökningen för flera dagar sedan i en annan tråd där jag sa detta:

 

Det är ganska ointressant även om det nu skule visa sig att j2ee är snabbare, tekniken har haft mer än fem år på sig att mogna medans .net funnits i ett par månader.

 

Jag programmerade faktiskt i Java 1.0x och där kan man snacka om långsamt och dessutom en API som innehöll ingenting samt en event modell som i princip omöjliggjorde programmering av lite större program.

 

 

[inlägget ändrat 2002-04-09 16:37:32 av pblse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju inte veta vad du snackar om. Hoppas du inte jobbar som lärare eller nåt och inte lär ut dom där dumheterna till någon...

 

http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/guide/nio/example/Ping.java

 

Att man inte har rawsockets i java beror på att man på många unix-system måste vara root för att skapa dem...

 

Och varför det är så kan du ju fundera på medans du skapar dina spagettikod på din ms-miljö...

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen ingen ritkig ping, poängen med att jag valde ping var just för att visa på saknaden av raw sockets men ni tycks ju inte veta vad en ping är eller vad ICMP är.

 

Jag förklarade varför Java är ett leksaks språk och det är det för att de plockat bort i princip allt som är kraftfullt.

 

Sen att du kan hitta förklaringar varför något är på ett visst sätt betyder inte att jag har fel men du kanske tror att det du säger är lag ?

 

Java är en svag och ynklig kopia av C++ där du inte kan göra någon ordentlig programmering utan duger på sin höjd som script språk för websidor.

 

C# har förvisso lånat en del från Java i syntaxen men Java lånade i princip allt från C++ ochså så vad är skillnaden ?

 

Jo skillnaden är att C# lägger till allt som saknas i Java såsom pekare, raw sockets, delegates, boxing, properties och mycket mycket mer.

 

[inlägget ändrat 2002-04-09 16:59:23 av pblse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK pblse,

du är verkligen envis med dina raw sockets. Har du läst någon gammal artikel om detta. Det har faktiskt hänt lite sedan dess i alla fall. Läs på lite och skäms lite.

Läs perra4's inlägg så kanske du förstår att det finns fler som beskriver verkligheten korrekt och att du faktiskt kan ha fel. Det finns tom ett exempel med så då får du väl se det med egna ögon. När du insett hur det verkligen ligger till så kan du väl skriva ett litet inlägg hit och bara tala om att du nu har lärt dig något nytt av det här. Då har i alla fall dina inlägg lett till någonting nyttigt i detta forum. På så sätt kan vi kanske förhindra att vissa läsare vilseleds av dina ogrundade och osanna inlägg.

 

/Gevalia

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, ni fattar ju inte vad jag förklarar, det är ju pinsamt att diskutera med er.

 

Som jag sa valde jag just ping ( ICMP ECHO ) för att visa att Java saknar raw sockets, det är klart man kan göra en ping funktion på andra sätt men det är faktiskt ingen riktig ping vad ni än vill tro.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag försöker hålla mig neutral, men den där pingen är ingen "ping" utan mäter hur lång tid det tar att ansluta till en port.. typ.

 

Visst, ett sätt att mäta tiden, blah, blah, men ingen ping.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du tycker att dessa saker saknas i java är ju en sak... men det kan förklaras av spagettikoden...

 

Jag har då aldrig saknat detta...

 

ja ja c# har pekare i unsafe context, men om du någonsin utvecklat ett större system så vet du kanske att det är just avsaknaden av pekare i java som gör att det går snabbt att utveckla. Inte faan skriver du väl ett e-system i c++???

 

kan du nämna ett konkret exempel på något man inte kan göra med j2ee???

jag anser ping avklarad vad du nu än säger... det är ju enbart patetiskt att säga att "det är ju inte riktig ping" (men det fungerar på samma sätt).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var är det du försöker komma? Det går visst att bygga ping med Java, men då anser du att det är något annat än ping, eller? Jag tror att alla nu har insett att det faktiskt går med J2SE 1.4 men du står tydligen sist i ledet att inse det. Jag respekterar att det kanske inte är så lätt att förstå idag men du kanske vaknar upp i morgon och det har ljusnat lite.

 

Det där snacket om leksaksspråk, det kommenterar jag inte ens. Det får bara dig att framstå som oseriös. Men tittar man på dina inlägg så förstår man att du är både oseriös, aggressiv och far med lite begrepp. Men det gäller att kunna koppla ihop begreppen också på ett sätt som speglar verkligheten.

 

/Gevalia

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag anser ping avklarad vad du nu än säger... det är ju enbart patetiskt att säga att "det är ju inte riktig ping" (men det fungerar på samma sätt).

 

Det är på helt olika sätt faktiskt.

 

"ping" använder protokollet ICMP för att skicka en ECHO REQUEST och förväntar sig en ECHO REPLY som svar.

 

Javaexemplet försöker ansluta till en viss port på måldatorn m.h.a. en "vanlig" TCP/IP-anslutning.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du har fel men du har tydligen inte kompetensen att inse det så jag tänker inte fortsätta.

 

Se Anders N's inlägg så kanske du lär dig något.

 

> Inte faan skriver du väl ett e-system i c++???

 

Nä, bara hela operativ system.

 

[inlägget ändrat 2002-04-09 17:28:06 av pblse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ ! Det går INTE, försök inse det nu, det FINNS inga råa sockets i Java och därmed inget ICMP stöd.

 

Det finns MASSOR som inte går att göra i ren Java för att det är så begränsat, varför tror du de la till JNI ?

 

Ni kallar mina inlägg oseriösa, vem var det som började tråden med rubriken "andra klassens vertyg..." är det något som är andra klassens vertyg så är det Java, vilket nu bevisats.

 

[inlägget ändrat 2002-04-09 17:34:50 av pblse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blandar mig inte in i smutskastningen utan tänker bara flika in med mina personliga åsikter om Java.

 

Java suger sumpråtta.

 

Det här grundar jag på erfarenheter från användande av program utvecklade i Java och exekverade i Win32-miljö.

 

* Varför eget typsnitt?

* Varför inga snabbtangenter till knapparna?

* Varför ingen Defaultknapp i dialogrutor?

* Varför funkar inte wheelknappen i Listboxarna?

* Varför 25 ggr mer minneskrävande och segare programexekvering än vanliga Win32-program?

 

Om inte Java-program fungerar förbannat mycket bättre i Unix-miljö så undrar jag varför dessa programutvecklare envisas med att fortsätta förpesta tillvaron för oss användare.

 

Exempelvis ett litet nätt företag som heter Novell:

Det är ju helt osannolikt sanslöst hejdlöst vansinnigt att Novell skrotar NwAdmin till förmån för Java-baserade ConsoleOne. Skall jag sitta hela dagen med detta programmet igång? Som käkar systemresurser så det skvätter?

Vilken är anledningen till att killarna på Novell har gjort det här valet?

Är det för att man skall slippa skriva om programmet för flera olika plattformar?

Går det inte längre att skriva i C och kompilera det för alla aktuella plattformar?

När nu 90% (grov uppskattning) använder sig av Win32, varför skall den stora skaran drabbas av programmerarnas lathet eller vad den bakomliggande orsaken nu kan vara?

För det finns väl ingen här som egentligen vågar påstå att slutprodukten blir BÄTTRE när man kådar Java?

 

När det nu finns tusentals inbyggda funktioner i Windows så skall dom väl användas. Programexekveringen bli effektiv och gränssnittet blir konsekvent.

Java-program använder uppenbarligen inte dessa. För då hade man inte märkt nån skillnad mot ett "riktigt" program.

Nu är Java-program dåliga, det bara är så.

 

...TYCKER JAG! Är väl viktigt att poängtera kanske.

 

 

Nån med inblick kanske kan upplysa mig om hur det förhåller sig på Unixfronten i den här frågan.

 

Ajöss.

 

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, och just därför är .net språk oberoende snarare än plattforms oberoende.

 

Du har helt rätt, oavsett system ska de optimerade funktionerna användas, att "släta ut" det hela med en egen ineffektiv API för att uppnå en omöjlig dröm om ren plattforms oberoende programmering är en löjlig idé.

 

Återigen, oavsett plattform finns det saker man vill kunna göra och utnyttja på just den plattformen, varför skulle man då välja Java ?

 

Det är faktiskt lathet och det dags att punktera myten om att plattforms oberoende skulle automatiskt vara något som bara är positivt.

 

[inlägget ändrat 2002-04-09 17:56:37 av pblse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja java funkar ofta bättre i unix för att dom tolkarna är bättre skrivna. Mycket pga att java utvecklades under unix. Det är egentligen inte fel på språket utan på tolkarna i framförallt windows.

 

Ja det är så synd om ni stora majoritet som kör win32 plattformen måste drabbas av att det finns andra plattformar :)

 

Ett gemensamt api hade varit bättre men det har ju inte unixvärlden heller lyckats uppnå även om det närmar sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan du ju låta bli att använda .NET oxå. .NET bygger på exact samma dröm som java skillnaderna ligger bara i vägen dit. Dessutom är det tämligen fel att jämnföra java och .NET då .NET är ett ramverk och java är ett språk även om det är lite av en gråzon.

Korrektare jämnförelse är

J2EE<>.NET och java<>C#

 

Om man vill göra något på platformen som inte kräver något speciellt av plattformen så kan man väl lika väl skriva det i java så det funkar över flera plattformar istället för att skriva om gui-delen varje gång man har en ny plattform.

 

Att skylla på lathet är fint. Det faktum att det kan kosta många tusen att konvertera mellan plattformarna skall inte spela in eller?

 

Men visst är .NET i vissa aspekter bättre på väg men missar säkert med annat.

Hoppas detta inlägg kan avsluta den tråd för nu är det fanatikerinlägg och dom är oftast meningslösa även om dom kan innehålla vissa fakta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vänligen svara så att alla kan förstå vad du menar. "trolla" ??

 

Alla som använt Internet mer än till att surfa porrsidor från pappas dator vet vad ett trollinlägg på ett forum är, men enkom för dig så har jag tagit fram definitionen;

 

1) As a verb, the practice of trying to lure other Internet users into sending responses to carefully-designed incorrect statements or similar "bait."

 

http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci213222,00.html

 

ps. Den där "benchmarken" från Oracle kan du skriva ut och torka dig i arslet med, iom det så lägger jag mig på samma seriositetsnivå som du har uppvisat i den här tråden .ds

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh nej! Så du menar alltså att eftersom det inte finns stöd för raw sockets i Java, så är det ett leksaksspråk?

 

Ja jäklar, det måste jag berätta för mina kollegor, här har vi suttit och kodat affärssystem och annat större än du ens kan drömma dig till i en våt dröm och nu visar det sig att allt var förgäves, att vi gjorde det med en leksak!?

 

Både du och asdf är ju inkompetenta trollare som på varsin sida om skranket försöker piska upp heta debatter utan någonsomhelst faktauppbackning. Ni är lika goda kålsupare.

 

Till asdf vill jag säga -> sluta killen, du vet inte vad du snackar om. Jag råder dig till att kika på .NET innan du försöker attackera det, man vinner på att känna sin fiende.

 

PS. Förresten, jag har också en SCJP i Java 2 och jag vet hur lite en sådan certifiering säger om ens kunskaper inom dessa områden, dvs inte ett skit. Att du är certifierad som kunnig om vilka värdemängder olika datatyper kan anta och hur ett interface används säger inte så mycket, så sluta med cert-flashande för guds skull. DS.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgtpepper, jag ger inte mycket för dina åsikter, har sett dig och bråkat med dig på webforum.

 

Du är lika tröttsam java nörd som asdf.

 

Vad f-n vet du om mina kunskaper i java ? Det faktum att jag gått över till .net måste verkligen reta dig eftersom du säger en sådan sak.

 

Kul detta, vi kan tydligen hålla denna tråd vid liv ännu en dag, fler pappskallar som vill leka programmerare.

 

[inlägget ändrat 2002-04-10 11:13:48 av pblse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...