Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Försöker hitta denna grupp


JANspeed

Rekommendera Poster

Hej!

har kollat på videon, men kommer inte på va låten heter.

 

Men skriv och fråga, vet jag!

info@flysports.se

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet dom inte? Det måste dom väl veta? Man kan väl bara inte ha en låt, vilken som helst, i en sådan produktion? :)

 

Om Peter Wicander har producerat måste han väl ha koll på vad för eventuellt upphovsrättsskyddat material de har använt?

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag har frågat dem men de vet inte heller tyvärr."

Till mig har han sagt att det är en lokal grupp från Frankrike eller Schweiz. Låter som han svävar på målet.

Han hör av sig sen om grupp och låt, då han hittat skivan.

Rösten i början påminner lite om Enigma. Men det är inte dom.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag hör en bra låt i radion så brukar jag lägga en del fraser på minnet. Sen googlar man lite på dem och "lyrics" och så vips så har man artist, låt och album.

"You're in liquid air, you are the sky", säger hon väl i början, men det blir inga träffar ens med en oskarp sökning.

Lite tråkigt.

Jag antar att låtens titel är Larger Than Life, men det är väl ingen idé att söka på...!

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefanowich

En sökning på http:/www.google.com ger säkert många träffar men du hittar den garanterat om du skummar igenom alla träffar.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så säker på det i detta fallet. Jag höll på en stund med 10-15 fraser från hela låten utan att hitta nåt vettigt.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefanowich

Du hade så rätt, Det gav inget eller så fick man hur många träffar som helst, pallade inte att kolla så noga!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Nu har jag letat och letat men förgäves. Jag försöker hitta vilka som har gjort låten till den här filmen"

Lite fakta har nu kommit fram, nämligen:

Produced by Phillipe Bernard, Francois Perraudin and movie.

Tyvärr inget om varken grupp eller låttitel.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det kan vara vilken som helst av tusentals okända/kända mellaneuropeiska popgrupper. Låter klart 70-tal, lite tyskt faktiskt, tyskarna gillar den typen av "episk" pop. Allra mest låter det som en engelsk 70-tals grupp som hette "Renaissance", som hade en sångerska med brett register(från lågt till mycket högt) och spelade precis den typen av el/akustisk pop i pampigt widescreen tempo ;)

 

Det troligaste är väl att det är en okänd Schweizisk grupp som gillar Renaissance...

 

 

/PaleRider

Powered by Mandrake Linux 8.2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phillipe finns i Verbier och basar/äger en flygskola där.

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2002-04-11 17:25:29 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hygglo att ni gräver i det hela. Jag tycker jag känner igen låten från någonstans men jag kan inte påminna mig från var. Kan tänkas att de samplat nått.

 

Phillipe Bernard finns nog på ganska många ställen trunt om i världen. Om jag inte har fel så är det nog ett ganska vanligt namn.

 

/JANspeed

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...