Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tryck på t-shirt


David

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Vet inte riktigt om jag är i rätt forum, men jag får väl hoppas det...

 

Det är så att jag har en skoluppgift som går ut på att rita en logga till programmet samt ta reda på tryckkostnader mm för t-shirts med denna logga på. Min fråga: Någon som har erfarenhet av något företag som trycker på t-shirts?

 

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryckte en liten upplaga vita t-shirts tidigare, i färg med termotransfer - gick på en hundralapp per tröja på ett tryckeri någonstans i närheten av malmskillnadsgatan (stavning?), tröjan ingick. Kravet var dock att man själv hade en 'utskrift' av motivet, vilket inte var något problem för vår del ;)

 

En kvalitativ textilmusmatta med samma tryck gick på en 70-80 kronor på samma ställe - klart läckert ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du letar efter är ett tryckeri som kan screentryck eller termotransfer.

Screentryck är billigt och bra om det inte är för många färger - och gärna hela färgytor - då kan du fixa separationen själv med ritprogram, och sparar en del pengar. Det tryckeriet sedan gör är att skapa en schablon för varje färg, och använda denna schablon för alla tröjor. Screentryck är ofta väldigt hållbart, och klarar många tvättar. Du brukar få betala en engångskostnad för varje schablon - typ 300:-, så ju fler tröjor desto lägra pris per tröja... Ett screentryck kan kosta från 30-70:- för en färg inklusive tröja - för en normal T-shirt i 150g.

Termotransfer kan bli billigare vid mindre antal och en komplicerad bild (läs färgfoto eller liknande).

 

Ring några tryckerier och kolla. Eller varför inte kolla med en idrottsförening eller ett idrottslag vem de använder - de brukar använda billiga och bra tryckerier.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du råkar inte komma ihåg...

 

Tyvärr, försökte verkligen ett tag. Men jag tror att i princip alla tryckerier idag har ungefär samma prisnivåer på sina tjänster...

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...