Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Olympus C1 fel ?


Albin!

Rekommendera Poster

Hejsna jag har nyss kopplat in min digital kamera till datorn med en usb kabel jag har instalerat driv rutiner och datorn känner av att den "sitter där" . men när man ska ladda över bilderna till dat och kabeln sitter i kameran då säger den att den inte kann känna av den ... nån som vet vad som kan vara problem ... jag är inte helt säker på att jag har instalerat den rätt . men fan finns det inte några manualer som förklara hur man ska göra för att ansluta den till datorn ... det står bara att man ska ansluta den via usb och inget mer .... tacksam för all hjälp ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har stött på detta problem jag med (har en olympus c-1 zoom ett snäpp över din model men har samma installations grejs).

Felet när jag installerade var att när man skulle installera drivrutinerna för kameran så sa datorn att man skulle stoppa in Windows 98 (i mitt fall) cd-skivan för att hämta drivrutiner. Och så hittade den nån drivrutin..

 

MEN det är inte så man ska installera det hela. Utan när datorn ber om windows cd:n så ska du leta reda på en mapp i installations cd:n som heter win 98 (i mitt fall).. å DÄR finns drivrutinen som är rätt.

 

Förstår du?

 

*svårt att förklara*

 

 

/Datatjejen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Oki tack . jag fattar ungefär .. man skall alltså sätta i drivrutinerna som e med när man köper kameran inte ... win 98 skivan eller ??

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja.. drivrutinerna ska man INTE hämta från win 98 cd:n utan från medföljande cd-skiva.

Har du den cd-skivan?

Annars kanske jag kan försöka leta reda på min cd-skiva och skicka över filen.

 

Och man behöver inte heller installera bild/fotoprogrammet som medföljer.. utan när man har installerat rätt så får man en extra enhet varje gång man stoppar in usb kabeln i datorn och då behöver man bara "dra" över bilderna till hårddisken, väldigt enkelt å praktiskt.

 

/Datatjejen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades du?

Om du lyckades så tycker jag att jag förtjänar en poäng.. inte för att en poäng är viktig men man känner sig uppskattad då =)

 

 

/Datatjejen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...