Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Camedia 3030zoom


grandpa

Rekommendera Poster

Använde SanDisk Imagemate kortläsare i WinMe för att föra över bilder från minneskort till datorn. Imagemate fungerar ej i XP - har någon samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att XP stöder din hårdvara? Kan du göra här:

http://www.microsoft.com/hcl

 

I Windows Update finns också en rekommenderad uppdatering ang. kompabilitet med äldre programvara att hämta. Kika om du hittar något där.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr fanns inte min kamera bland uppdateringarna på Windowsupdate, men troligen fungerar kameran ändå via usb-porten på XP. Det lättaste sättet tycker jag är att använda en kortläsare ist.f. att koppla kameran till datorn. Jag blir troligen tvungen att köpa en ny kortläsare som stöds av XP då min gamla SanDisk ImageMate (vers. 2.01) inte stöds av XP.

Någon som kan rekommendera en SmartMedia card reader?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde SanDisk Imagemate kortläsare i WinMe för att föra över bilder från minneskort till datorn. Imagemate fungerar ej i XP

Då det gäller program som inte fungerar i XP kan man välja kompabilitetsläge och välja det operativsystem som det fungerade under. Men det låter bättre än vad verkligheten visar. Många har i alla fall haft problem, fast man valt t.ex. Win98 läge.

Men om det gäller hårdvara är jag osäker på.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopplade kameran till usbporten, XP hittade den, försökte installera men av de modeller av Olympus som listats fanns inte 3030zoom men många andra. Är det skäl att kontakta Olympus? Olympus Camedia 3030zoom är ju en ganska ny modell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Är det skäl att kontakta Olympus? Olympus Camedia 3030zoom är ju en ganska ny modell"

Har du tittat på Olympus site om mjukvara, drivare? Om inte:

http://www.olympus.com

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, på Olympus finns samma gamla software som jag provat men den kan inte hitta kameran då XP in hittar 3030z.

Hittade en Windows2000 driver på SanDisk hemsida som fungerar också på XP! Problemet ur världen.

[inlägget ändrat 2002-04-07 15:04:25 av grandpa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
tobaksankan

Det enda som funkar med 3030zoom är camedia master... sorry! Det är något i hårdvaran som gör att den inte dyker upp som en ny enhet i filhanteraren...

 

/A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...