Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur få bort programflik


Svejsan

Rekommendera Poster

Hjälp!

Jag har Windows XP. Varje gång jag startar datorn kommer bild "Program" med alla mappar upp. Hur inaktiverar jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju för bedrövligt att samma grej fortsätter att reta upp stackars användare i alla Windows-versioner sen 1995!

Okej, det är ingen riktig bugg, men på nåt sätt måste det väl gå att förhindra ändå??

 

Sök i Eforum efter "programmapp" så hittar du en hel del inlägg som berör ditt problem.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag vet inte hur det ser ut i XP, men in Win98 så får man det felet om man instalerar program i mappen 'Program Files' istället för den vanliga 'Program' (den som kommer upp när du startar datorn).

 

Enda sättet att fixa det då är att flytta alla program i 'Program Files' till 'Program' istället.

 

Kom ihåg att det kan bli fel med kopplingar mellan olika filer om du flyttar direkt, kan vara bättre att avinstallera och installera om i rätt katalog. Glöm bara inte att dra backup på egna filer..

 

 

/edgren

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Okej, det är ingen riktig bugg,

> men på nåt sätt måste det väl gå att

> förhindra ändå??

 

Du menar som när man får en varning att det finns en program och en program files folder på samma dator ?

;)

 

Vet inte exakt under vilka omständigheter detta triggas men jag har fått sådana varningar där windows velat döpa om ena katalogen.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-04-06 19:13:44 av pblse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Varje gång jag startar datorn kommer bild "Program" med alla mappar upp."

I följande tråd diskuteras ditt problem. Länk till ytterligare tråd finns där också. Du bör hitta lösningen på ditt problem här:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=275267

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2002-04-06 19:04:43 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Varje gång jag startar datorn kommer bild "Program" med alla mappar upp. Hur inaktiverar jag detta?"

Svejsan,

I en tråd Startar med utforskaren som pågår just nu finns liknande problem. Om du inte redan löst ditt problem, så kan du gå till:

http://www.ssw.nu/

välj verktyg och scrolla ner till Progfix. Läs och installera det lilla programmet.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har jag också fått nån gång.

Svarade man Ja så döptes C:\Program om till C:\Program1, var det inte så?

Det är ju ett strålande sätt att lösa problemet på, MS....

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...