Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internettrafik med ditt förvalsbolag


Christian Eriksson

Rekommendera Poster

Christian Eriksson

Efter förvalsreformen hade jag hoppats på att min internettrafik skulle kunna gå via ett annat bolag än Telia. Då förvalsreformen inte gäller lokalsamtal så försöker jag koppla upp mig till min ISP med riktnummersamtal trots att numret finns inom samma riktnummerområde. Detta gör jag i windows 95 genom att i aktuell fjärranslutning "kryssa i" "Använd lands- och riktnummer" (http://www.algonet.se/~c-eriks/uppkoppling.gif). Trots detta registreras samtalen hos Telia. Gör jag något fel här? Finns det någon windows 95-användare som "kopplar upp sig" med annan operatör än Telia?

 

Har även hittat en operatör (Glocalnet) vars sverigesamtal är billigare än Telia's lokalsamtal mellan 8-18 (19 öre vs 23 öre). Men här behöver jag dessutom ringa med prefix från windows 95. Är det möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte förval utan kör med prefix. Jag hade problem ett tag, men har kryssat bort "använd riktnummer" och istället skriver in hela numret i en följd (inkl riktnummer).

Nu fungerar det utmärkt.

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Christian Eriksson

Tack för att du upplyste mig om din lösning! Nu fungerar det som jag hade tänkt. Borde ha tänkt på den lösningen från början! Undrar bara vad man ska ha "använd lands- och riktnr" till då den verkar ställa till mer problem än den löser (Den verkar inte heller hålla vad den lovar!)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...