Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hitta datorerna i hemmanätverket...


[Esc]

Rekommendera Poster

Hej

 

Pluggade in D-Link DI-804:an igår (FAQ-varning!). Två datorer är inkopplade och båda kommer åt internet. So far so good.

Jag vill föra över lite filer från min gamla till min nya burk.

 

Den första har WinXP home och den andra har Win2000. Jag lyckas inte hitta datorerna från varandra via nätverket (bådas tillhör samma workgroup). Fil coh skrivardelning aktiverad på båda. Jag har även försökt att koppla ihop direkt med en korsad nätverkssladd, men det lyckas ändå inte (jag har fått ihop win2000 - win2000 tidigare).

 

Hur skall jag göra? hjälp tack!

 

En utväg jag funderar jag på att intallera ICQ eller messenger på båda och skicka över filerna.

 

Det kan vara ZoneAlarm som spökar på den burken jag vill föra filer från. Jag skall prova och disabla det när jag kommer hem. Den kommer ju på efter omstarter... det blev ju ett par sådana igår.

 

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2002-04-04 11:13:02 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har ZA gratis versionen på ditt nätverk måste du sänka säkerheten eller köra med ZA pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte ens datorerna på respektive nätverk, men de går att pinga varandra från kommandotolken. Blir datorerna "osynliga" om de har brandväggen aktiv?

 

Jag skall slå av ZoneAlarm på den gamla, kolla om WinXPs brandvägg är isnatllerad, men jag tror att den inte var det.

 

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...