Just nu i M3-nätverket
Jump to content

JS.Exception.Exploit...

gdsgd

Recommended Posts

har vi blivit drabbade av. Vet någon vad det är. Hur vet man om det är en trojansk häst och vad gör man i sådana fall med denna "pålle"

PS. Norton 2002 har satt det i karantän

-----

MVH//emil

[inlägget ändrat 2002-04-02 12:48:25 av gdsgd]

Du behöver inte göra nånting, Norton har redan gjort det.

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 512DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

Tack Johan A. Då återstår att begripa varför Norton lagt något i backup-items och om man törs ta bort det. Det var ett sircam-virus. Exception var ju en trojan. Hur vanligt är det med trojaner. Aldrig fått någon förut.

-----

MVH//emil

[inlägget ändrat 2002-04-02 13:49:41 av gdsgd]

Norton funkar så att den lägger filerna i "karantän", de kan inte göra någon skada alls där eftersom de inte sparas som exekverbara filer.

Det händer med jämna mellanrum att han tar bort fil attachments på inkommande mail hos mig ochså, det betyder inte att man drabbats av något virus utan bara att det hängde med ett med mailet.

Enda anledningen att han lägger i karantän och inte raderar filerna är för att de förutsätter att det är filer man vill ha och därför ges man en chans att reparera filen.

Själv tycker jag det är lite irriterande och skulle vilja ha ett val där han raderar på en gång.

Hursomhelst, du kan vara lugn, du har inte drabbats av något om han lagt det i karantän.

Tack för hjälp och upplysningar. Nu är det sanerat och fint. Viruset låg i ett mail om föräldramöte i Mora. Det är långt dit. Trojanerna låg i temp IE-filer. Nu har jag även läst på om backup-filer mm. Kul varje dag :)

-----

MVH//emil

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...