Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ACER TravelMate 223X


nicmar

Rekommendera Poster

Jag går och funderar på att köpa en bärbar, och den ska inte kosta för mycket, så max 15000 kr inkl moms låter bra..

 

Är det någon som har någon erfarenhet om ACER TravelMate 223X, eller andra ACER produkter?

 

Den ska innehålla följande:

Intel® Celeron™ processor 1,13GHz, 14.1" TFT skärm, 128MB RAM, 20GB Hårddisk, 24x CD-ROM

och kostar 12000kr + moms, på MultiNet i Helsingborg..

 

Jag har även hittat en liknande dator på sekvencia (www.sekvencia.se):

Best Millenia Cel1GHz 14.1", DVD 20Gb128Mb, WinXP K56, Lan,FirewirTVut (14995kr ink moms)

 

Denna dator har DVD, TV-ut, vilket den andra inte har..

 

Sen undrar jag oxo, går det att se på bildskärmen om man är ute, jag skulle nämligen behöva jobba utomhus emellanåt..

 

Men vilket är bäst.. BEST eller ACER?

Alla tips är välkomna.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conny Lundgren

Jag köpte en Acer TE 351 i sommras, är helnöjd med den. Har en compaq armada via jobbet, och Acer burken är otroligt bra. Rekomenderar dig att köpa en acer laptop

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Wennborg

Jag är inne på min andra bärbara Acer genom åren och nöjd med dom burkarna. Skulle inte tveka att rekommendera Acer.

 

Men... på min nuvarande acer Travelmate 612Tx är det två saker som irriterar mig:

 

1) Home/End tangenterna ligger INTE som "äkta" tangenter, man måste hålla nere Fn+tangenten, vilket är jobbigt om man skriver mycket.

 

2) Man kan inte sträcka ut skärmbilden över hela skärmen när man kör i 800*600, utan den blir en bild med stora svarta kanter. Detta är extra jobbigt för mig som ofta kör utbildningar/seminarium med projektor. Lösningen är att stänga den egna skärmen då funkar det bra via projektorn i 800*600, men jag har ingen egen bild.

 

Detta problem har iofs många bärbara (men inte min förra....)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conny Lundgren

Enda jag kan anmärka på är att av någon underlig anledning så ligger "<" & ">" på höger sida av tangentbordet på min TE351, lite jobbigt innan man vande sig (om man utvecklar mycket, vilket jag gör).

 

Dock så är tangentbordet på iaf den modellen jag har utmärkt, tangenterna är snäppet större än på andra bärbara, och väldigt sköna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...