Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera ett program som redan är avinstallera


Boman1

Rekommendera Poster

WINDOWS 98 eller SYSTEM.INI refererar fortfarande till en fil som ingår i NORTON ANTIVIRUS 2002, trots att jag har avinstallerat hela programmet, lite dumt nog MANUELLT(!)

Var i SYSTEM.INI hittar jag den eventuella filen så att jag kan ta bort den?

 

Problemet dyker upp redan i början när jag startar WINDOWS och får upp en dialog i DOS-text som säger att WINDOWS vill att jag skall ersätta den förlorade filen genom att göra en ominstallation av programet (NORTON ANTIVIRUS 2002), men när jag gör det så klagar WINDOWS på att jag redan har det programmet och ber mig avinstallera det. Det jag behöver hjälp med är att:

TA BORT ALLA LÄNKAR, REFERENSER OCH HÄNVISNINGAR TILL NORTON ANTIVIRUS 2002 så att jag blir av med DOS-texten i början, och sedan ominstallera programmet, eftersom jag gärna vill ha det!

 

/ TACK PÅ FÖRHAND!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

du får in och "dammsuga" registret manuellt efter allt som har med NAV att göra, samt kolla system.ini om det finns något som kan hänvisa till NAV.

 

fortsättningsvis kanske du inte kommer att göra manuella avinstallationer ;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varför kan du inte ominstallera propgramet trots att det finns referenser kvar? Alternativt ominstallera, avinstallera automatiskt och ominstallera igen. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sixten Katt

För dammsugning av registret rekommenderar jag Regcleaner eller jv16 Power tools från http://www.jv16.org/

 

Två utmärkta program, gratis dessutom. Ger en mycket bra översikt över registret och innehåller dessutom en Registry Cleanup som, just det, städar registret.

 

 

/Sixten

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WINDOWS 98 eller SYSTEM.INI refererar fortfarande till en fil som ingår i NORTON ANTIVIRUS 2002, trots att jag har avinstallerat hela programmet, lite dumt nog MANUELLT(!)

Var i SYSTEM.INI hittar jag den eventuella filen så att jag kan ta bort den?

 

 

 

Du kan också trycka "F8" vid uppstart så du får upp bootmenyn och väljer där att manuellt godkänna varje rad, och kolla exakt vilken rad i system.ini som felar, sedan gå in i system.ini och "stänga" av länken. Sedan ominstallera programmet och avinstallera som du önskar igen.

 

Annars får du gå in i "registret" och rensa, sök på Norton/Norton Antivirus och deleta varje "post" manuellt,men för säkerthets skull ta en backup först.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...