Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nån som vet?


squarehead

Rekommendera Poster

En gång i tiden hade jag ett crackat spel till Amigan som hette "Fire & Ice". Liksom de flesta crackade spel så hade även det här en bootloader (eller vad det nu hette).. Jag vet att gruppen hette Anthrax och jag letar efter låten (en modul såklart) som spelades i bakgrunden. Jag har låten samplad och konverterad till mp3 i halvtaskig kvalité men skulle gärna vilja ha originalet. Någon som känner till låten i fråga, vad kompositören heter, eller var jag kan hitta sån här mera nischad musik inom "mod-genren"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, den fina siten har jag varit på många ggr och laddat hem ADF till emulatorn. Det är mycket möjligt att låten finns där någonstans. Problemet är att jag inte vet riktigt vad jag ska söka på. Det är antagligen gruppen som crackat spelet som gjort låten och den finns inte med i originalspelet. Kanske är låten inte ens unik för just det här spelet. Kanske användes den som "bootloader" i många av deras crackade spel.

 

Jag visste att det skulle blir svårt det här. Det är nog inte många som sitter inne med den här informationen. Något fler än de som känner till mina egna låtar kanske. :) Inte många alltså.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart!

Bara att starta upp DeliPlayer och njuta... :)

 

Tack för länken!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...