Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASUS V7700 Deluxe GeForce2 GTS 32Mb DDR


Vincent-T

Rekommendera Poster

ASUS V7700 Deluxe GeForce2 GTS 32Mb DDR Tv-out/Video-in.

Är detta något grafkkort bra att ha?

*Någon som vill dela med sig erfarenhet?

Ok den är gammal, men den är en välberövad teknik som funkar. Inga buggar ingenting.

Själv, så har jag en Creative Riva TNT2, jag spelar då och då. I så fall bara C.S.

Så mina behov att hat ett super grafikkort med dunder grejs till spel, är jag inter intresserad av.

 

en andra fråga, varför ska det vara så mycket ramminne i grafikkorten, vad är det exakt bra för? Det är väl mest lämpad för spel, eller? Så räcker inte 32 mb i grafikkortet?

 

/ -=<HonungsKlubba>=-

 

"When the water rises, the tide is here.."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

ASUS V7700 Deluxe kostar 1700:- enligt pricerunner. Behöver man tv-mottagaren så är det väl ett okej köp.

 

Själv skulle jag köpa ett GF4MX440 för precis samma pengar, detta kort är snabbare och har modernare grafikfunktioner. (Fast då får man ingen tv-mottagare förstås.)

 

Förresten: Man har mycket minne på korten för att få plats med texturer. 128 MB på GF3ti200 har visat sig göra kortet nästan lika snabbt som ett ti500.

 

MVH

pedagogen

 

 

[inlägget ändrat 2002-03-25 00:52:49 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har mycket minne på korten för att få plats med texturer. 128 MB på GF3ti200 har visat sig göra kortet nästan lika snabbt som ett ti500.

 

Å vart ligger nu logiken i detta uttalande? Först ska man få plats med fler texturer, se'n blir kortet helt plötsligt mycket snabbare, till synes utan överklockning? :)

 

Får väl lägga till att i övrigt är jag med pedagogen, köp inte ett gammalt GTS idag - satsa på något modernt som ett GF4 Ti eller Radeon 7500/8500, och i nödfall GF4 MX, som knappast kan kallas för modernt ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-03-25 01:07:14 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Weyland skrev:

"Å vart ligger nu logiken i detta uttalande? Först ska man få plats med fler texturer, se'n blir kortet helt plötsligt mycket snabbare, till synes utan överklockning? :)"

 

Det var någon galen dansk som testat ett ti200-kort med 128 MB DDR-RAM. Det var visst väldigt snabbt. ;-) (länken finns på e-forum i en tidigare diskussion under förra veckan)

 

Det har väl att göra med att texturerna får plats i kortets snabbare minne i stället för datorns långsammare ram.

 

För övrigt så frågades det inte efter ett super-duper-kort.. ;-)

 

MVH

pedagogen

 

 

[inlägget ändrat 2002-03-25 01:38:40 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

I mina papper finns det en tv-mottagare på kortet. Fast det kortet heter förstås "deluxe combo" i tilläggsnamn..

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...