Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Modem

Diana

Recommended Posts

Tack Bonzo för svaret, men tyvärr så hjälper det inte utan det klickar bara till i modemet och så svarar det att det gick inte att få en kopplingston! Jag blir snart vansinnig. Jag har testat allt. Tror du då att det är modemet som det är fel på, fast det är helt nytt?

Ja, det går ju inte att utesluta ett trasigt modem trots att det är nyinköpt. Måndagsexemplar, vet du...

Nu har jag inte själv något modem installerat så jag minns inte riktigt hur, men jag har för mig att det, i modemegenskaperna, ska finnas någon form av test man kan göra.

En ytterligare grej är att testa det i en annan dator om du har möjlighet. Det är ju alltid bra att ha felsökt så mycket som möjligt när man står och argumenterar med försäljaren i syfte att byta produkten ; ).

Ledsen att jag inte kan vara till mera hjälp, men jag har ett "tips" till. Jag har märkt att många har problem med interna modem. Det är inte bara det att det ofta trasslar. De stjäl också en del processor-kraft. Om du nu måste byta så tycker jag att du ska satsa på ett externt.

PS: Det är bättre om du fortsätter en diskussion i samma tråd och inte startar en ny.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...