Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PWS för XP


Wepe

Rekommendera Poster

Försökte instalera MS Personal Web Server men fick ett meddelande att det bara gick på windows 95 (el 98 och ME) men nu är det så att jag sitter på XP hur gör jag då? Måste få igång den snabbt. Nån som kan hjälpa mej?

 

//Wepe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det står, går bara i Win95/98/ME. Kör IIS om du har Win XP Pro - har du hemska Home-versionen får du antingen vända dig till en annan webserver typ apache, eller leta upp någon form av 'hack' för att installera IIS iaf - har för mig att det finns... glöm PWS iaf :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det svårt att köra in IIS? Eller går det att köra PWS på 2000?

 

Jo jag är rädd för att jag har den hemska home versionen men jag har aldrig suttit på den andra så vad är skilnaden?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnad mellan XP home/pro är ungefär lika stor som mellan Millenium och 2000.

 

Själv föredrar jag att sitta på Win2000 tills dess att XP-server är släppt...

 

 

____Robbac_____________________________________

The Truth Is Out there

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden mellan Home och Pro är nära på noll, med några få irriterande undantag som att IIS inte finns med i Home och normalt inte går att installera heller. Gör en sökning på "install IIS windows XP home edition" eller nå't på Google.

 

IIS följer med Windows 2000 och Windows XP Pro (och samtliga serverversioner av Windows) och går såvitt jag minns att hämta hem ifrån Microsoft utan problem.

 

Jag anser att det är lätt att installera, några få musklick.

 

Har du Windows 2000 så följer juh IIS med, bara att "lägg till/ta bort program -> windowskomponenter -> Internet Information Services (IIS)"

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...