Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte visa AVI filer...


Jojja

Rekommendera Poster

En laptop burk med WIn2k, service pack 2, och MediaPlayer 7.1. Problemet med den är att den inte kan visa filmer i formatet AVI, när man kör filen så blir det bara ljudet, men om man kör en MPG, så fungerar det som det ska. AVI filen är testad och körd på andra win 2k burkar, så filen är ok...

 

Har testat att avinstallera media, och testat med den äldre, men samma sak...Ominstallerade media 7. med lika resultat, så är det någon som har någon ide´ om vad det kan vara som sabbar just AVI filerna...

 

Tackar :)

 

 

//Dreben

_____________________________________________

 

 

Linux: Because rebooting is for adding new hardware.

 

Your mouse has moved. Windows NT must be restarted for the change to take effect. Reboot now? [ OK ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om du saknar en codec... typ DivX, kanske??

 

www.divx.com

 

 

=================================================

Kulram - Originalet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle kunna vara så, men det var det ikke...innan testade jag åxå med att köra avi filen som finns i windows (clock.avi) och den fungerade, men sen testade jag ändå att ladda ner divx, men ikke någe bättre....:( ......jag tror att den är nåt knöl med just den där filen, men ändå är det spelbar på andra datorer....

 

:)

 

 

//Dreben

_____________________________________________

 

 

Linux: Because rebooting is for adding new hardware.

 

Your mouse has moved. Windows NT must be restarted for the change to take effect. Reboot now? [ OK ]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har definitivt problem med DivX codecen.

 

Testa med lite olika versioner, 3.11 kanske är vanligast, men jag har flera filer som kräver tex 4.0.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...