Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T68 - Problem


V-G

Rekommendera Poster

Jag har nu köpt den ultimata telefonen =)

 

Dock funderar jag på om man skall lämna in den problem som följer.

 

1. Ibland när jag GRPS'at så vill den inte stänga av sig utan den hänger sig efter att solen gått ner.

 

2. Det går ofta inte att prata längre än 1,5-2 min sen bryts samtalet (kan ju iofs vara comviq men)

 

3. T9 är seg som tuggummi.

 

Jag har tetris på min så jag antar att nyaste programvaran inte är installerad.

 

Men det jag undrar över är om dessa problem är fixxade i nån ny version av programvaran eller om det bara är värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nyaste programvaran är R2B013...

 

Det har visat sig att T68 och T39 med GPRS inte funkar bra på Tele2/Comviqs nät (främst i Stockholms området). Om du ändrar så telefonen endast använder GSM så funkar det iaf att ringa och du slipper troligen att samtalen bryts.

Finns ingen fix för detta ännu eftersom varken Tele2/Comviq eller SonyEricsson vet vad felet beror på.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-03-21 11:45:01 av Cytech]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den låter inte så ultimat... ;)

Köpte du T68i eller m?

 

Jag har en t68m och jag måste säga.. Detta är min första Ericsson nalle och dem verkar vara riktiga drullputtar. Fortfarande efter 2 uppgraderingar är inte telefonen som den ska...

 

Det jobbigaste med telefonen om vi bortser från buggarna är nog att den e så allmänt SLÖ... Väldigt irriterande i stressade lägen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ändrar man detta då? (så att den skippar GPRS) Iofs kanske jag skall skippa skitcomviq de har inte gjort mig nåt bra på hela tiden jag haft dem så detta kan ju bli startskottet.

 

R2A013 har jag som mjukvara, skall jag uppdatera tror du? (dvs gör det dessa problem bättre eller ännu värre??)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

blir inte bättre om du uppaterar programvaran...

 

 

Kommunikation -> Datakomm -> Önskad tjänst

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe nope men vill man ha nåt som är nydanande får man väl stå ut.

 

Sen att de inte klarar att fixxa mjukvaran tycker jag är lite kass men som sagt värsta konkurenten är ju inte ens i närheten av nånting så...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kommentar bara:

Har alldrig någonsin varit med om att själva telefonen måste uppdateras pga problem i nätet. Conviq säger jämt att det är telefonen som är problemet, hur kommer det då sig att t.ex Telia aldrig har problem oavsett telefon?? Jag bara undrar.

 

/Jimmy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tillägg:

Har bara haft problem med conviqs nät. T.ex "Alla" när i Tyskland och Frankrike fungerar utan störningar när jag använt dem :-) Ligger problemet hos Conviq ?????

:-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Riktigt var felet ligger är det ingen som vet, felet är en kombination av Tele2/Comviqs nät och mjukvaran i Ericssons telefoner.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälpte lite med bara GSM men inte så mkt 30 sekunder längre kanske...

 

VA i helv***e är det som gör det? Är det comviq så svär jag längre än allt.

 

Skall prova ett teliakort nu funkar det då vet vi alla vad comviq har att vänta sig...

 

[inlägget ändrat 2002-03-22 12:21:21 av V-G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

inte bara Comviq, trots påpekande till SE är det först nu som dom reagerat på problemet och försöker hitta en lösning.

 

Men visst, det kommer säkerligen funka bättre med Telia, jag har inte hört att det ska vara samma problem med deras nät.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller just NU på att byta så nu kan de fixxa bäst de vill för nu är det redan för sent för dem.

 

Jag hade redan retat upp mig på deras underkapacitet tidigare så detta var droppen som fick allt att rinna över.

 

Telia må vara dyrast men det är fanimej värt det =)

 

Kan jag nämna att 15 minuter med telia förflöt problemfritt?!!?

 

[inlägget ändrat 2002-03-22 13:11:10 av V-G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e alltså Comviq som suger.... jag har oxo Comviq och just nu går det inte att ringa till min T68 från det fasta nätet!!! Det går att ringa från mobiltelefon (har bara provat från comviq o telia) men inte från en vanlig telefon....

 

Fan börjar bli less på comviq eller SE nu..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"felet är en kombination av Tele2/Comviqs nät och mjukvaran i Ericssons telefoner"

Men nu är det inte så att ALLA med den kombinationen har problem.

Jag har T 68m och Comviq privat. I tjänsten T 39m och Tele2. Jag vill nog påstå att det fungerar bra, att ringa till och från både från mobil och fast nät och använda GPRS.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det gäller inte alla Ericsson telefoner med GPRS... en till GPRS modell utöver T68...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde till Comviq idag angående problemet att ringa till min telefon. Det är alltså Telia som har problem med att ringa till porterade abonnemang. Från det fasta Telia nätet går det inte att ringa till porterade comviq nummer idag.

 

Det går från Tele2 dock...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Från det fasta Telia nätet går det inte att ringa till porterade comviq nummer idag"

Provade för 3 minuter sedan. Inga problem från fasta Telia till mobila Comviq.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iaf gjorde jag ett dummytest. Ringde med mitt kort(comviq) i telefonen, det bröts.

 

Lånade ett teliakort av en jobbarpolare, ringde det bröts INTE.

 

Detta från en fast telefon.

 

Alltså suger Comviq. Sen må det vara fel på telefonen åxå det struntar jag i. Enda jag vill göra är att snacka skit & GPRS'a lite då & då =) Funkar det nu med Telia så är jag bara nöjd. Har varit comviq trogen i 3-4 år sådär men nu är det slut på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver jag nämna att nästa nummer jag ringde (dock från den fasta men det var av ren snålhet) var 90350

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det må så vara men JAG har ju problem hade jag inte det hade jag inte skrivit detta inlägg hehe.

 

Du kan ju läsa övriga mina inlägg så bör du inse att Comviq är felet.

 

Men om inte du har problem så är det bara att gratulera =) det enda jag önskar mig är samma sak!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har du porterat nummer från Europolitan till Comviq?"

Nej, jag har inget porterat nummer. Jag kanske missförstod ditt inlägg tidigare om porterade abonnemang. Jag har inte haft möjlighet att ringa från/till porterade nummer.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...