Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopplas ner av Tele2-pool


Martin Söderlund

Rekommendera Poster

Martin Söderlund

Väldigt ofta blir jag "nerkopplad" av Tele2:s modempooler. Win-98-rutan kommer bara upp och säger "Du har blivit frånkopplad osv. Vill du ansluta igen?". Detta är väldigt irriterande. Det är som på den gamla goda tiden när man kunde bli kickad från en BBS. Detta händer mest dagtid när man kan anta att det är många användare uppkopplade. Är det någon annan som haft samma problem? Jag kör ISDN (en B-kanal) mot Tele2:s V-90-pool och har ett Eicon DIVA-modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vi har också börjat få problem med Tele 2 (bor i Stockholmstrakten). De första två åren funkade allt väldigt bra, men på sistone får vi ofta felmeddelanden som "Kan ej skapa anslutning" eller "Felaktigt lösenord" (Fast lösenordet ÄR rätt). Mycket irriterande! Jag funderar på om vi behöver betala de där 40 örena (tror jag det är?) varje gång vi försöker koppla upp oss?

 

Hälsningar,

Helena

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemet kan sparkar ut er då och då för att fler ska få chans att surfa en stund på de alltför små resurserna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Ja, vem vet... Fast jag tror inte det stämmer i vårt fall då vi ofta inte ens kommer åt att koppla upp oss.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...