Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad ska alla göra med sina poäng?


stefanowich

Rekommendera Poster

stefanowich

Jag och säkert många andra undrar vad man kan göra med sina poäng.

Tycker personligen att poängsystemet är bra,det ger en liten fingervisning om vilka tips man i första hand testar. Nu vill jag inte säga att någon på forumet medvetet vilseleder frågeställaren. Minnet kan som bekant svika även i de yngre åren, vilket jag kan intyga:)

Denna typ av hjälp måste slå all telefonsuport med hästlängder. Eftersom en trasig dator inte gagnar någon och inte får en att köpa en blaska, tycker jag att Idg gott kan skicka en blaska eller två när man fått ihopp lite poäng.

Inser problemet att införa det nu då vissa säkert förtjänar en prenumenation för flera år och inte är det minsta intresserade av de tidningar som Idg ger ut.

 

" Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns med förskräckelse tiden då "poängtoppen" huserade i högerkanten tillsammans med Topp 10 skribenter..

Plötsligt flög det poäng hej vilt både till höger och vänster.

Vart tog Ronny vägen?

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ts.. jag fick INTE en ända poäng, under tiden "poängtoppen" var i gång.. och lika glad e jag för det :-)

 

 

---

Tror fortfarande på kvalite före kvantitet, och är mer eller mindre stolt över de inlägg som fått poäng.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usha, jag ligger riktigt surt till med andra ord... :7

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, lite surt tycker jag det verkar med tanke på de många inlägg du Weyland gjort och ändå procentuellt få poäng du fått. Jag med flera följer ganska väl med i händelserna här på Eforum och du, Weyland, är väl en av några som förtjänar uppmärksamhet med tanke på de många genomtänkta svar du/ni serverat alla oss "okunniga".

 

 

-----

MVH//emil

 

[inlägget ändrat 2002-03-20 23:56:30 av gdsgd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag var knappast beredd på 200 points direkt - verkar lite väl mycket. Efter att ha gått igenom några av dem har jag hittat ett antal som verkligen inte ser motiverade ut alls.. men man vet juh aldrig ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-03-21 00:15:57 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weyland. Jag är stolt ägare av två (2) poäng. Jag kör med: Ni ger svaren jag ställer frågorna. Ett av mina poäng fick jag av dig när du tyckte att jag uttryckte mig på ett "bra" sätt. Den andra poängen fick jag när jag bad om den. Kolla själv om du orkar. Ändå har jag faktiskt, mig veterligt, förtjänat tre poäng till (har jag räknat ut) när jag hjälpt folk med det lilla jag kan.

Många, mig inräknat, blir så ivriga när det kommer svar man kan använda, att poängsättningen blir bortglömd. Sedan efter någon dag kommer nästa bekymmer och förra frågan blir glömd. Jag försöker dock komma ihåg att ära den som äras bör:)

DEt var ju inte du Weyland det var ju Bequerel.

Vart är han nu. Åkt dit för piratkopiering och sitter inne? Saknar honom.

-----

MVH//emil

 

[inlägget ändrat 2002-03-21 00:24:16 av gdsgd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DEt var ju inte du Weyland det var ju Bequerel.

Vart är han nu. Åkt dit för piratkopiering och sitter inne? Saknar honom.

 

Nä..han åkte in för poäng spaming ;)

 

 

 

---

borde sova nu, go natt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"skit händer" (ingen sär skrivning)

Sov gott Stoffe-2k! Själv sitter jag uppe halva natten och skålar med mig själv. Har inflammation i en tandrot och har inte varit hos tandläkaren ännu för att bevisa detta och kräva min rätt till fri alkohol och starka tabletter.

 

-----

MVH//emil

 

[inlägget ändrat 2002-03-21 01:22:11 av gdsgd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gdsgd skrev:

Vart är han (Bequerel) nu. Åkt dit för piratkopiering och sitter inne? Saknar honom.

 

Bequerels senaste besök:

2002-03-07 23:48:16

 

Bequerels senaste inlägg:

SVAR: Tyst dator...

 

 

/Milkman

 

[inlägget ändrat 2002-03-21 17:38:10 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den andra poängen fick jag när jag bad om den

 

Jag hade en ironisk släng i min inläggssvans en period, där jag pikade han som verkligen tigger poäng i sin med något om att "tigger andra, så kan väl jag", med smiley och allt.

 

Det lönade sig, kan jag berätta. Jag fick flera poäng varje vecka under den perioden. Eftersom jag egentligen tycker att tiggeri är ovärdigt så är den svansen numera bortbytt till förmån för ett (autentiskt) MS-citat.

 

De av er som tycker att poäng är viktigt oavsett IDG lönar saken eller inte, ska alltså veta att tiggeri tyvärr lönar sig.

 

Kontentan av detta är att man nog inte ska stirra sig blind på poängen när man studerar eforum. Det är bättre att läsa igenom vad den vars råd man undrar över har skrivit i likalydande ämnen.

 

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"inte ska stirra sig blind på poängen när man studerar eforum. Det är bättre att läsa igenom vad den vars råd man undrar över har skrivit"

Kloka ord.

För vad säger egentligen poängen? Ibland har jag fått poäng, utan att förstå varför. Andra gånger tycker jag att jag borde fått poäng, då någon blivit hjälpt av mitt svar och tackar så hemskt mycket för hjälpen.

Men det viktigaste är trots allt, att kunna ge ett svar som någon blir hjälpt av, eller att få vara med och utveckla en startad tråd.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...