Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internetkafé


bonde

Rekommendera Poster

Hej

 

Har ett litet internetkafé och behöver lite hjälp av någon som vet. Jag skulle behöva ett program med vilket jag kan starta och stänga av användandet av explorer på en dator efter en viss tid. Jag vill också kunna specificera tex. 1 timme på en dator och därefter stängs explorer av på den datorn, alternativt att inte datorn går att använda på något sätt. Hoppas någon förstår vad jag menar. Jag använder windows xp.

 

Vore tacksam för all hjälp jag kan få.

 

Med vänliga hälsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske kan köra igång lösenordskyddad skärmsläckare, med vad den nu heter taskscheduler, en gång i timmen ?

 

 

_.-TN-._ 335

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju en idé. Men ibland kommer det folk in och vill sitta i 30 minuter på en dator medan det sitter 10 andra med olika tider.

 

Men det kanske fungerar ändå. Ska testa. Men det borde väl rimligtvis finnas någon funktion för detta egentligen.

 

MVH

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idè kan ju vara att köra någon typ av fjärrstyrning. Vet inte riktigt hur det funkar men det kanske kan vara något att fundera över... Då kan du själv stänga ned explorer :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur fungerar det? Jag vill helst kunna sitta på en dator och sköta allt. Problemet är att det är dålig kontroll idag. Någon säger sig behöva en timmes suftid men sitter 3 timmar. När det är mycket folk är det svårt att hålla koll på allihop.

 

MVH

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar kaféet då? Kommer de förbi, betalar och sen sätter sig vid valfri dator eller får de en personlig dator?

 

Programmet som ska hålla tiden är det de eller du som ska starta det? Loggar de in eller loggar du in dem?

 

Börja med att specifiera exakt vad det är du är ute efter.

 

tex.

Ett program där du kan ange datorid och tid och efter att tiden gått ut så loggas användaren/besökaren ut automatiskt och medan tiden går så visas en liten timer i ena fönstret på datorn där användaren sitter.

 

Om det bara är webläsaren som ska stängas så kan man ju kanske tänkas någon typ av weblösning där besökaren först surfar till din webserver och får en session via en liten popup. När tiden gått ut så avslutar den sessionen och personen kan inte längre surfa eller nått.

 

Alternativt så kan du ju göra saken manuellt så att du skriver upp tiden när användaren sätter sig och tar tiden när denne betalar och ska gå? Då kan ju kunden också sitta så länge den vill dock så får den ju vara aktsam om tiden.

 

Några förslag bara. :)

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knacka in "internet cafe software" i din Google. Tusentals träffar på 0.29 sekunder :-)

 

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...