Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startar ej..


SoniCated

Rekommendera Poster

Vanligtvis när man ska exempelvis installera ett spel eller liknande så körs det alltid ett setup program.. Mitt problem är att min DVD spelare gör ingenting, om jag nu skulle ta och installera ett spel så måste jag gå in genom "Den här datorn" och sedan "Öppna" och trycka på setup filen.. Den spelar även inte heller upp musikskivor som normalt brukar öppnas med Windows Media Player.. Man kan ju ändra det på inställningar, vad som ska öppnas med vad osv.. Men inget av det funkar..

 

Jag vill att min DVD spelare ska spela upp grejerna och inte så att jag får göra det..

 

Nån som vet hur man löser detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Tjenare

Öppna "Den här datorn" och högerklicka på DVD-enheten.

Välj Egenskaper och där finns det någon inställnings om heter Autoplay eller autostart, se att den är aktiverad.

Klicka Ok.

 

Obsevera att alla cdskivor med program och spel inte har den funktionen att de skall autostarta och då hjälper det inte att aktivera autostarten som jag beskrev ovan. Och det är ett oskick från cdproducentens sida ;-)

 

/Neox -(Patrik J)

*Skrämmande statistik:

100 % av dem som krockar för första gången har aldrigt krockat tidigare!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefanowich

Han skrev inte vilket Os han hade. Tipset du gav stämmer sådär, I win98 ska man se till att: Meddelande om diskinmatning är i kryssad för att cd skivor med outrun ska starta automatiskt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Win XP och har redan försökt att se om det finns på "Egenskaper" på "Den här datorn"/DVD Spelaren.. Finns ingen sån funktion.. Det förstår jag och testade sådana skivor som normalt kör "Autorun"/"Setup" och ingen av dom körs då om man säger så.. Då jag hade Win 98 så funkade det.. Kan det möjligtvis vara gamla drivrutiner eller något?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Ja det är klart att det skadar väl aldrig att ha de senaste drivrutinerna.

 

En fråga bara också, vad är det för märke du har på din DVD?

 

 

/Neox -(Patrik J)

*Skrämmande statistik:

100 % av dem som krockar för första gången har aldrigt krockat tidigare!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pioneer DVD-ROM DVD-105..

 

Var kan jag hitta nya drivrutiner till denna är en bra fråga iof.. Kollade deras hemsida men hittade ingen..

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Var kan jag hitta nya drivrutiner till denna är en bra fråga iof.. Kollade deras hemsida men hittade ingen.."

XP brukar vara duktig på att hitta drivrutiner. Om du avinstallerar i Systemegenskaper och startar om så hittar XP nya drivrutiner.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså du menar att jag ska ta bort hela enheten eller? Avinstallera bort min DVD-ROM..

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att autostart är en styggelse. varför ska man behöva vänta 5 sekunder extra på att autostarten ska komma upp? extremt störande tycker jag... var nöjd med att den slutade fungera av sej självt nu slipper du ju stänga av den. :)

 

 

-------------------------------

Through the looking glass...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...