Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dubbel bild

Nordenskjöld

Rekommendera Poster

Hej!

Hur skall jag få bukt med dubbelbild på min bildskärm. När jag använder originalkabeln så får jag lite skuggning och när jag som nu använder en förlängningskabel (alltså VGA-kabeln inte strömkabeln) så får jag ganska mycket skuggning.

Någon som har något råd?

Grafikkort NVIDIA GeForce2 MX 100/200 64Mb

Skärm: Neovo X-174

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa kortet med en annan skärm, skuggeffekt?

Testa skärmen på ett annat kort, skuggeffekt?

GeForcekorten är väl inte direkt kända för att ge perfekt 2D-bild. Och din skärm har jag aldrig hört talas om. Är det en billig skärm kan det ju helt enkelt vara så att den är kass.

//Seb

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

Länk till inlägg

Långa VGA-kablar ställer till problem med skuggeffekter. Antagligen är den som följde med din skärm ganska dålig. När du förlänger den förstärks skuggeffekten. Testa att låna en kvalitetskabel från någon bekant. (Det duger inte med en vanlig "Clas Ohlson"-kabel...)

Länk till inlägg

Maxlängd för en genomsnittlig skärmkabel torde vara runt 3 meter, innan du får en hel del problem med bildkvaliteten.

Du kan alltid köpa en kvalitetskabel - men dessa går ofta på runt en tusenlapp och är sällan särskilt mycket längre.

BNC-kablar sägs klara några meter till utan problem, men det beror juh på omständigheterna.

--

.Weyland

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...