Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

knaster i winamp


Kokkomies

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag kör Windows XP och när ja lyssnar på mp3 i winamp och klickar på en fil i explorer så hörs det ett kort knaster. Samma sak om jag minimerar eller maximerar fönster. Störande när man vill höra på musik och arbeta på samma gång. I mediaplayer låter all ok.

Någon som har nån lösning på hur man ska få bort knastret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det fungerar i WMP?

 

Jag hade en gång ett liknande problem, som gjorde att ljudet knastrade när jag scrollade långa dokument (såsom webbsidor). Detta berodde på en mystisk krock mellan ljudkortet (SB 128) och grafikkkortet (S3 Trio). Jag fick grafikkortet bytt mot en annan modell och sedan fungerade allt bra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade win2k förut, men efter att jag installerade win xp så kom det där knastret du talar om. Så fort datorn har något att arbete med, som när man startar ett program så hör det där knastret.

Har dock ingen aning om hur man skall få bort det. Vore kul att få reda på hur man gör.

 

Är det någon som har någon lösning på detta?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag redan testat. Verkar som om datorn inte riktigt hänger med när man drar igång flera program samtidigt som winamp spelar.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för ljudkort hörru? :)

 

Iaf, de gamla/medföljande drivrutinerna för SBlive i WinXP tenderar att ha allvarliga problem i många fall. Även jag upplevde exakt samma problem, tills jag uppgraderade dessa drivrutiner till någon för den tiden läckt liveware-version...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja har ett sb128. Modellen med uttag för både fram och bakhögtalare. Har prövat installera de senaste drivrutinerna men de hjälpte inte och så fick man lägre framerate i spel på köpet :( Ljudet fungerar perfekt i WMP men WMP suger ju.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakob Nanneson

Har det problemet med det inbyggda ljudkortet - ibland. Verkar vara lite olika beroende på OS och drivrutiner.

 

Första gångerna blev jag mäkta förvånad och kunde inte riktigt förstå hur det kunde bli friktion på datorskärmen - hände nämligen bara när man flyttade fönster eller skrollade.

 

Knasig grej...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...