Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Döda process automatiskt?

Anders (interakt.nu)

Recommended Posts

Anders (interakt.nu)

Jag kör en windows2000 server och har lite problem med att minnet för dllhosten ökar så mycket att det någon gång i veckan tvingar mig att "döda" processen. Finns det något sätt som gör att man kan automatisera en sådan sak? Kan man schemalägga det så att dllhosten avslutas varje natt klockan 01.00 då jag garanterat inte har någon trafik?

Självklart ska man i första hand försöka rätta till slarvigt skriven kod osv för att få bukt med problemet, men det är redan gjort utan framgång. Så nu börjar jag bli desperat...

Låter som databaskopplingar du inte stänger.

Se till att stänga alla databas kopplingar och "nolla" alla variabler som innehåller object med Set varname = Nothing

Om det nu är ASP du använder men det förutsätter jag eftersom det är W2k.

[inlägget ändrat 2002-03-18 23:53:40 av plundin]

Anders (interakt.nu)

Jag har gått igenom dom sidor som används mest och stängt varenda object på sidan så fort dom inte används mer, men det verkar inte hjälpa. Så därför säöker jag efter ett sätt att döda dllhosten en gång per dygn.

Jag laddade ner ett program som heter Killitall som gjorde att man kunde schemalägga dödandet av en viss process, men av någon anledning kunde man inte döda just dllhost.

Ja men alltså du har ju ett grundproblem och inte är det något inbyggt i systemet som gör att dllhost blir "tjock" på det där sättet.

Lagrar du databas objekt i sessioner ? Eller några andra objekt ?

[inlägget ändrat 2002-03-19 12:59:31 av plundin]

Anders (interakt.nu)

Nix lagrar inga objekt i sessioner. Däremot finns det filer (rätt många) som kan sakna stängning av recordset och db koppling, men det är filer som kanske har 100 hits per månad. Jag har koncentrerat mig på att "rätta" dom filer som har 1000+ hits per månad, utan resultat. Hela systemet håller på att byggas om så det kommer att bli bättre (hoppas jag) inom kort, men till dess skulle jag vilja ha en nödlösning....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...