Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Alla gamla mail borta i Outlook Express


henriky

Recommended Posts

Hej!

Nu har jag ett riktigt irriterande och jobbigt problem med mitt mail program Outlook Express, som hittills har fungerat helt prickfritt...

 

Jag hade datorn igång under drygt 2 dygn och då Outlook igång hela tiden. Under denna tid fick jag inga mail alls vilket jag tyckte var bessynerligt så jag tog och stängde programmet och öppnade det på nytt. Då har programmet sorterat om alla mapparna så att de ligger på rad under Inbox, tidigare hade jag dem i flera lager, och alla mappar är tomma!

 

Nu undrar jag om det finns någon möjlighet att få tillbaka meddelandena eller om outlook har någon säkerhetskopiering av mapparna som man kan vända sig till?

 

Mycket tacksam för svar,

Henrik Ygge

Link to comment
Share on other sites

Önskar jag kunde hjälpa dig, det där verkar jobbigt....

En enda chansning - du har möjligtvis inte ett OS med systemåterställning?

eller... om filerna blivit skadade så kanske outlook bara skapat nya, då borde de gamla ligga kvar i mappen, minns inte deras filändelse, men....

långsökt!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tack för försöket =)

Jag har Windows XP.

Jag har redan varit och grävt i mappen, de heter .dbx, mapparna finns där, men de är tomma

 

Henrik Ygge

 

Link to comment
Share on other sites

Hmm, har tyvärr inget svar men jag råkade ut för ett liknande problem tidigare där inkorgen "tappade" alla gamla meddelanden. ( //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=252188 ) Men det gällde iofs win98SE, nåja - hoppas det löser sig för dig :-)

 

 

/Mange

____________________________

Mmm... 64 slices of American cheese

 

Link to comment
Share on other sites

På engelska versionen ligger den i:

start menyn > Accessories > System Tools

 

Där finns "System Restore", välj en punkt före du förlorade dina mail.

 

Du kommer förlora eventuella inställningar och program du installerat efter den punkten.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...