Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synpunkter på Bevakning


Anp

Rekommendera Poster

"Du bevakar denna tråd" står det längst upp.

Och så kommer det ett mail när nåt händer i just den tråden. Smidigt.

Men om man bevakar ett antal trådar är det inte omöjligt att det ligger en drös med olästa mail i lådan när man kommer hem.

Då hade det varit bra om Ärenderaden hade varit trådens Rubrik istället för "Bevakning Eforum".

Det blir mer överskådligt och lättare att skumma igenom sin mail.

Att det är en bevakningspåminnelse ser jag ju redan i Från-fältet, där det står "Eforum".

 

Sen tycker jag att det hade varit på sin plats att fixa till så att skribenten presenteras med sitt alias istället för med sitt riktiga namn ("Nils-Börje skriver:") i samma mail.

Det blir bökigt att läsa kortare inlägg i mailen om man skall behöva vandra ut till Eforum och leta upp inlägget långt ner i tråden för att ta reda på vem som egentligen har skrivit det.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, skrev ett inlägg, tryckte på Skapa, och så "uppstår det ett fel" och om man backar så försvinner texten som man skrivit! :(

 

Men nu åter till det som jag hade skrivit från början, något kortfattat:

 

Jag tycker även att det är dumt att man inte kan bevaka en tråd om man inte själv skrivit inlägg i den tråden. Tänk att du hittar en fråga som du också skulle vilja veta svaret på, då måste man själv gå tillbaka till tråden för att kolla om det kommit något svar, eller skriva ett inlägg i tråden av typen "Hej! Tyvär kan jag inte svaret, men skulle gärna vilja veta själv!". Hur bra är det?? ;)

 

Hade varit mycker smidigare att kunna bevaka en tråd utan att behöva skriva in ett inlägg. Eller vad tycker ni??

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Nöjd med svaret? Ge mig poäng!! ;)

 

Missnöjd? Kritisera mig och klaga jättemycket! :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker även att det är dumt att man inte kan bevaka en tråd om man inte själv skrivit inlägg i den tråden.

Det kan man, men Bevaka-knappen syns inte om du inte har loggat in först.. :)

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med både MagicBoy och Anp, i deras förslag att förbättre eforum. Inget av förslagen borde vara svåra att implementera..

 

Hoppas bara någon orkar göra något.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ops, fattar inte varför jag inte la' märke till den knappen... *skäms nu* :(

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det blir bökigt att läsa kortare inlägg i mailen om man skall behöva vandra ut till Eforum och leta upp inlägget långt ner i tråden för att ta reda på vem som egentligen har skrivit det."

Det finns en genväg till inlägget i sin helhet Besvara inlägget genom denna länk så kommer du direkt? till inlägget.

Håller med om övriga synpunkter.

Att läsa inlägget i mailen kan också vara lite omständigt, om inlägget innehåller många koder, då man ser alla klamrar.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Bra idé!

 

Jag la in det precis. Fixade även din andra punkt.

 

Kom gärna med fler synpunkter.

 

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sen tycker jag att det hade varit på sin plats att fixa till så att skribenten presenteras med sitt alias...Då hade det varit bra om Ärenderaden hade varit trådens Rubrik"

Utmärkta ideér, som belönas ytterligare.

 

Idé till Erik Junesjö:

 

Klickar man på Jag bevakar så ser man det äldsta först. Jag vill ändra på ordningen, så att det senaste är överst. Precis som i Mina Inlägg.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aahh, vad gôtt det blev.

Så fort det kommer ett nytt bevakningsmail ser man direkt vad det handlar om.

Bra jobbat.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tankar om förbättring av sökfunktionen. Skriv t.ex. nätverk i Sök och man får fram de 100 senaste inläggen. Otympligt tycker jag.

Om man istället ser trådarna ang. nätverk och hur många som svarat och datum då tråden inleddes, skulle det förenkla.

Nackdelen är då att man inte ser vilka som svarat i tråden, som man nu ser. Vilket är bra om man vill ha t.ex. Weyland eller PaleRiders svar.

Eller att man har valmöjligheten att se antingen inläggen eller trådarna.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hej Maratonmannen!

En ny sökmotor är på g"Håll ut :"

Tack!

 

En egenskap som gör en till maratonlöpare är just uthållighet.

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2002-03-21 15:09:03 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"En ny sökmotor är på g."

Ytterligare en tanke om sökmotorn.

Jag skulle vilja söka på t.ex. ljudkort och då koppla sökningen till en person. Därför vill jag söka på ljudkort och PaleRider och få upp alla trådar han svarat i och/eller hans ljudkortsinlägg.

 

Också kunna gruppera mina inlägg. Idag är de i kronologisk ordning. Efter snart 1000 inlägg är det inte alltid så lätt att komma ihåg när man skrev resp.

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2002-03-21 19:39:46 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...