Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T68 eposlänk & weblänk?


Nic

Rekommendera Poster

Hej!

Det går ju att lägga in en epost adress i kontaktboken. Går den att använda till något?

t.ex att skicka epost till den adressen om man väljer den?

Går det att lägga in wapsidesadress i kontaktboken och bli länkad till den vid val av länken?

 

/Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RT*M?

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"RT*M?"

???

 

"epost adress i kontaktboken. Går den att använda till något?"

Ja visst. Om du skickar e-post från Meddelande->SMS->Skicka nytt. (Du får först ändra meddelandetyp och ange på vid sändning. Då får du valet bl.a. e-post när du ska skicka. Du får också konfigurera en e-post-gateway.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

RTFM, från början Read The Fine Manual, men har senare fått betydelsen: Read The F*ck*ng Manual

 

 

[inlägget ändrat 2002-03-18 16:11:05 av Cytech]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och används som svar på frågor där svaret bör stå i manualen.

 

Vanligen menar man inget elakt, vilket inte heller jag gjorde, utan det är en uppmaning till frågeställaren att söka i manualen.

 

Jfr. STW och STFW vilket står för Search The Web respektive Search The F****** Web.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"RT*M?"

Förstår nu varför * ersatt F.

 

"...och används som svar på frågor där svaret bör stå i manualen."

Med betoning på bör.

Den som har en Ericsson bör veta att det inte är helt enkelt att hitta lösningen i manualen. Inte ens Ericsson support kan allt om sina telefoner.

Nä, det bästa är att fråga här på forumet.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår nu varför * ersatt F

Jo, jag är en snäll pojk... :)

 

Visst står svaret i manualen? Har den inte framför mig nu.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det går ju att lägga in en epost adress i kontaktboken. Går den att använda till något"

"Visst står svaret i manualen?"

Jo det gör det faktiskt och ganska enkelt dessutom. Sidan 53 vänstra spalten.

Det förutsätter att man konfigurerat e-postkontot.

Tror jag får börja läsa manualerna lite bättre, brukar själv leka mig fram till lösningar.

 

Ett problem bara.

Det går inte att skicka e-post om du har Telia e-post och Comviq mobil, bara läsa. Telia har ställt in sin e-postserver på detta sätt.

 

Däremot kan du skriva och läsa Telia mail om du wappar in på Comviq´s IQ-mail. Men då kan du inte hämta mail-adressen från telefonboken.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket pladder och lite svar... :) Men det gör inget!

Allt detta visste jag, jag tänkte mer om det kunde gå att gå in i telefonboken och blädra fram en person och därefter klicka på epostadressen och automatiskt komma till epost editorn. ???

Annars blir det ju så många steg från epost editorn till adressboken och välja epostadressen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"blädra fram en person och därefter klicka på epostadressen och automatiskt komma till epost editorn. ???"

Nej.

 

Bra tanke annars.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När slutar Ericsson att uppdatera t68:orna då? Jag menar, nu när de slutat tillverkas så kanske de slutar uppdatera dem oxo.. bara för att sälja t68i istället.. suck, det var som en kompis sa innan jag köpte min t68:a. Vänta minst 6 månader efter att telefonen finns i butik, köp därefter. Enligt henne är det mycket buggar i de nya telefonerna. OCH hon har haft helt rätt.

Hon är dessutom en fd anställd hos Ericsson...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"När slutar Ericsson att uppdatera t68:orna då"

Så här skriver tidningen Mobil idag:

 

"Från och med slutet av maj kan man uppgradera sin T68 hos Ericssons återförsäljare med flashpoint.

 

Per Alksten, produktmarknadschef på Sony Ericsson, blir det gratis att uppgradera T68?

- Det kan jag inte svara på, säger han.

Med stor sannolikhet kommer det dock att bli gratis, eller hamna på en högst symbolisk summa

Notisen i dess helhet:

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=4851&sid=1

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2002-03-20 19:10:58 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det där hade jag inte en aning om"

Om man nu ska spekulera lite. Ska vi alltså måsta betala för det som sades vara gratis då vi köpte våra T 68:or?

Kommer Ericsson verkligen att kunna ta fram en MMS-uppgradering till våra 68m?

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

André Johansson

I mobilnotisen du hänvisar till lite längre upp i tråden så säger ju SE att du kan uppgradera din T68m med MMS-mjukvaran, och att den mjukvaran kommer i maj. Mjukvaran finns och eftersom det är samma hårdvara så är problemet eg. bara att konvertera T68:an till en T68i, något som inte är helt trivialt eftersom det är stora skillnader i mjukvaran mellan T68m och T68i.

Har SE sagt att det ska vara gratis innan kommer de att få väldigt svårt att kunna ta betalt för det när uppgraderingen faktiskt kommer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

från SE är det gratis ja... men tydligen tycker en del servicepoints att man ska ta betalt... dock kommer nog de flesta inte att ta betalt... inte om man ser till de större servicombuden iaf...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...