Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Intresse för programmering

L Geek

Recommended Posts

Tjena!

Skulle bli glad för tips om böcker som man kan lära sig mer än "grundkurserna" genom (läst till dataingenjör)i bl.a. C++ och VB

Tips?

Snabba svar tas tacksamt emot!

• 4 weeks later...

Jag skulle satsa på en bok om Java, men, men. Oreilly har en hel del bra böcker faktiskt, kolla på dom.

/Gevalia

Tack för tipset!

Skall kolla O´Reilly (gissar att det stavas så???). Har f.ö. programmerat i C++, VB en del Assembler (Kul, men "småbökigt") samt en liten skvätt Delphi.

Som jag ser det, har C++ en hel del fördelar när det gäller att kunna programmera. Pekare, objektorienterat och att det är ett "standardspråk".

VB är å andra sidan enklare, och är bra om man skall bygga program och det är viktigt få till ett lättanvänt användarinterface. Att det inte är så "snabbt", kan som jag förstått det kompenseras med att valda delar skrivs i C/C++ eller Assembler.

F.ö. rekommenderar jag Dig, att prova ett r i k t i g t kaffe, t.ex. Inferno eller Monsun Malabar. För den något känslige(?) kan rekommenderas blandning av Franskt & Java (INTE programspråket!!!)

Lev väl....

OK, kan du C++ så är det enkelt med java eftersom även det är objektorienterat, vilket inte VB är även fast MS hävdar det (finns bland annat inte arv). Men visst, vill du vara bunden vid MS-plattformen så visst är .NET kanske ok.

/Gevalia

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...