Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två svårlösta problem...


Cia

Rekommendera Poster

1. Finns där ett sätt att bestämma webbläsarens storlek och placering på skärmen? Ett sätt som både funkar på Netscape och Explorer, PC och Mac? Undrar jag...

 

2. När jag skall kolla på min nyupplagda hemsida, ser jag i status fältet att alla filerna laddas ned,- fast IBLAND syns dom inte. Hemsidan "är helt vitt". Har ni varit med om liknande någongång?? Vad gör jag för fel?? Beror det på mitt frameset? Jag har uppdelad framesetet i 2 delar, och det verker som det är frames.html som inte vill visa sig i indexfilen ibland. Tacksam for hjälp... Jag har lagt upp koden på denna sida, men observera att jag numera har tagit bort siffren i framesetet 1* , så där bara finns en *, men problemet kvarstår tyvvär ibland: http://hem.passagen.se/cia_magnusson/jobbig.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret på första frågan är denna:

 

onLoad="self.moveTo(0,0)"

 

som du lägger i BODY-tagen. Värdena inom parentes är x och y värden i pixlar.

 

mvh

Sledge

 

 

[inlägget ändrat 2002-03-18 08:33:35 av Sledge]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först bara en kommentar till fråga 1.

Tänk på att allt som besökaren inte "ber" om är ganska impopulärt. Det gäller dels plötsliga popup-fönster, men också sådant som att, via javascript eller liknande, flytta eller ändra storlek på fönstret. Det gäller inte bara reklam.

 

Det är inte för inte som allt fler har skaffat sig en popup-killer av något slag.

 

Fråga 2:

Det verkar som om du har rört till ramdefinitionen. Titta här på ett grundläggande frameset:

 

http://internetworld.idg.se/webbskolan/hemsida/del9.asp

 

Utgå från det och lägg till dina egna värden ett efter ett, så märker du vilken tagg det är som knasar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Du har fortfarande fel på raden (i index-filen):

<frame name="main" src="frames.html" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder=0" border="0">

 

frameborder=0" skall vara frameborder="0". Eller ännu hellre, ta bort frameborder och border. Du har dom i frameset-taggen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...