Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min scanner funkar inte med xp


joalin

Rekommendera Poster

Hej! Jag har problem med min HP scanjet 3400c. Efter att installerat xp får jag bara igång scannern någon enstaka gång. När man ska starta en scanning får man ett felmeddelande att den inte får någon kontakt med scannern. Skumt när man kan trycka på knapparna direkt på scannern och starta själva programmet. Uppdateringarna från HP funkar inte och det är bara exe-filer så jag kan inte uppdatera manuellt. Någon som har en huskur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma modell på skanner hemma och den fungerade utmärkt under XP medan jag körde RC1. Har faktiskt inte prövat sedan jag installerade den skarpa för en dryg månad sedan.

 

Jag pluggade bara in USB-sladden i datorn så hittade XP min skanner och jag kunde börja använda den direkt. Det fanns alltså inbyggda drivrutiner i XP för skannern.

 

Har du installerat något från HP som berör skannern? Avinstallera det i så fall, starta sedan om datorn och plugga in skannern. Vad händer då?

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

ok, jag kör Corporate edition. Från början funkade den inte alls med xp, man fick vänta på nya drivrutiner. Men icke. Vad jag såg på nätet har många haft problem men ingas lösningar där har fungerat för mig. Bl a skulle man prova en driver till win2000 först. Jag har också provat att stänga av funktionen som sparar ström genom att stänga av usb-portarna efter en stunds inaktivitet på dem.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade väldiga problem med att få igång den under Win2k men inte under XP. Skannern har jag hemma och nu sitter jag på jobbet...

 

Testar när jag kommer hem och återkommer.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, jag hade fel, Min skanner heter 3300c. Men den fungerar iaf utan drivrutiner från HP, bara att plugga in USB-sladden och köra.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...