Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lägga till eller ta bort Office XP


H Andersson

Rekommendera Poster

H Andersson

Jag har fått jättebekymmer !

Kör Windows XP Pro och Office XP pro

 

Jag vill ändra min office-installation men det går inte.

Hur jag än gör - kör installation från CD, Lägg till & ta bort program i kontrollpanelen, så får jag ett felmeddelande.

Jag kan alltså inte ta bort, lägga till eller ominstallera Office XP.

 

Felmeddelandet är "Det gick inte att öppna det här korrigeringspaketet. Verifiera att korrigeringspaketet finns och att du kan komma åt det. Tryck OK "

 

Det finns inga alternativ till detta och Office installer avslutas.

Finns det någon som kan hjälpa mig ?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H Andersson

Det går inte med "Reparera Office XP" heller.

Jag har även provat att installera från en "ren" dos-prompt, men installationsprogrammet kräver Windows-miljö.........

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det om du först avinstallerar Office och sen installerar om det?

 

 

____Robbac_____________________________________

The Truth Is Out there

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H Andersson

Det går inte att ta bort Office-paketet.....

Det är det som är det stora bekymret !

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa starta datorn med diagnostikstart, och sen försöka ta bort office...

 

För att välja diagnostikstart så måste du gå in i start och klicka på kör.

Sedan skriver du där msconfig, sedan ser du på första sidan där det står diagnostikstart...

 

testa detta, kan funka om du har tur

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H Andersson

Diagnostikstart funkar inte heller...

 

Jag har fixat problemet på egen hand. Tack alla som försökt hjälpa till !!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara kul att få reda på hur du lyckades fixa problemet då man en dag kanske råkar ut för samma sak...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H Andersson

Efter mycket letande i Microsoft KB fick jag inte fram någon bra lösning dock en ledtråd som hjälpte till.

 

När jag startar installationen så kommer felmeddelandet direkt, vilket innebär att jag inte fick någon loggfil.

 

För att tvinga fram en loggfil skriver jag vid prompten;

D:\install.exe /L*v! C:\verboselog.txt

 

Exakt så. Då genereras två loggfiler som båda börjar med verboselog och något tillägg. Däri kunde jag läsa att ett msp-paket fattas. Exakt det som fattades hette 510581.winword.msp

Detta paket kunde jag inte hitta någonstans, men enlingt Microsoft KB skulle jag ha fått detta när jag körde Office-update på webben.

OK, så jag körde Office-update igen men misslyckades naturligtvis, och fick felmeddelande enligt inledningen i denna tråd.

Hursomhelst, när jag tittar i mappen c:\windows\installer (den är inte bara dold utan också en skyddad systemmapp), så återfinner jag en ny msp-fil som heter ee1e061.msp. Det finns förresten några till som heter något liknande. När jag dubbelklickar på denna så drar ett installationsprogram igång och problemet är löst.

 

Det första korrigeringspaketet, 510581.winword.msp har aldrig dykt upp igen, och den finns inte omnämnd i någon logg heller. Men det gör inget - nu funkar allt igen och jag kan köra funktionerna som finns på "Lägg till och ta bort program," !!!!!

 

Mvh

Håkan

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H Andersson

Förresten, felet uppstod förmodligen när jag körde "systemåterställning" på maskinen

 

Kan vara bra att veta .....

 

Skapa med andra ord en ny återställningspunkt innan ni kör systemåterställning.....

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...