Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ahhhh...


[SH]

Rekommendera Poster

Jag blir SÅ trött på alla webbplatser som poppar upp fönster allra högst upp mot skärmkanten.

 

När ska alla webbdesigners inse att vissa människor (tex jag) vill ha sitt aktivitetsfält vid överkanten av skärmen. Popupfönstrets titelrad hamnar under mitt aktivetetsfält då... :(

 

Som tur är så finns ju kortkommandot Alt-F4 för att stänga och Alt-Space-F för att flytta...

 

/Stefan

___________________________________________________________

The face of a child can say it all, especially the mouth part of the face.

 

[inlägget ändrat 2002-03-11 21:41:56 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har noterat det oxå, skulle nog skylla det på Windows - fönster borde inte få öppnas under aktivitetslisten sådär...

 

Ett litet tips när det händer, ändra fönstrets storlek lite snabbt (spelar ingen roll hur mkt/lite) så kommer fönstret att 'hoppa ner' så att titelraden syns igen när du är klar. Snabbare än alt+space kanske om det är ett fönster som inte ska stängas (loginrutor osv) ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, ska testa det. Alla fönster tillåter dock inte att man ändrar storleken på dem... :(

(En annan sak att irritera sig på...)

 

Om man stänger av funktionen att aktivitetsfältet alltid ska vara överst så löser det sig ju. Fast inte på något bra sätt, maximerade program tar ju plötsligt upp hela skärmen...

 

Men, men, detta är väl smällar man får ta för att man inte anpassar sig fullständigt efter MS förvalda inställningar...

 

/Stefan

___________________________________________________________

The face of a child can say it all, especially the mouth part of the face.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hämta det här lilla gratisprogramet:

http://panicware.com/product_dpps.html

så slipper du alla pop-up rutor,funkar utmärkt,men vill du mot förmodan ändå ha en pop up ruta på nån sida,håller du bara ner "Ctrl" innan du klicka på en länk,då få du rutan på just denna sida...

 

Hubbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte popupen i sig som är problemet utan att popup-fönstrets placering...

Högst upp har jag aktivitetsfältet titelraden på popup-fönstret hamnar under aktivitetsfältet. Detta gör att fönstren blir omöjliga att flytta med musen. Men, som sagt, det finns ju tangentkommandon...

 

Till alla webbdesigners:

Lägg inte era popup-fönster högst upp mot skärmkanten. Alt + F4 är nämligen enklare än Alt + Space + F...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Gå in under inställningar för aktivitetsfältet och bocka av "Alltid överst". Voila! Då kommer du i alla fall åt att flytta fönstret lite lättare ;-)

 

mvh

Sledge

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser _hela_ tråden så ser du att jag redan övervägt det alternativet... ;-)

Men jag ogillar att maximerade fönster då tar upp _hela_ skärmen, dvs de döljer aktivitetsfältet.

 

Och jag ger mig inte, mitt aktivitetsfält ska vara högst upp så jag får väl fortsätta med mina tangentbordskommandon...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...