Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PowerPoint, borde vara enkelt...


Klas B

Rekommendera Poster

Detta borde vara enkelt i PowerPoint men jag går bet...

Jag har tre textrutor med text. Ovanpå dessa har ytterligare varsin tom textruta som döljer texten.

Jag vill att följande skall ske:

När jag klickar på en tom textruta skall den försvinna så att den underliggande textrutan visas. Hur gör man?

Mvh Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Office XP definierar du animering på den tomma textrutan som "Ta bort" och väljer effekt. Animeringen aktiveras vid klickning.

Om du kör en annan version kanske ovanstående kan ge en ledtråd i alla fall.

Om inte detta funkar kan det kanske vara ett alternativ att lägga in rutan med text ovanpå den tomma rutan när du klickar.

---/samoht

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...

Nä det går inte att göra så. Vad menar du med "definera animering"?

 

Alternativet med texttextruta ovanpå går inte heller, tyvärr. När jag klickar på t ex den tredje tomma textrutan kommer texten till ruta ett upp. Alla animieringar har ju en ordning...

/Klas

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske kan hjälpa dig att lösa ditt problem...

Jag utgår från dina 3 textrutor och dina 3 "täckande rutor"

Du gör 3 kopior av din nuvarande bild.

Sen gör du en länk från täckruta1 (högerklicka/Händelseinställningar) till bild 2. På denna bild har du suddat täckruta1.

Samma sak länk från (bild 1)täckruta 2 till en bild där du gjort text2 synlig....

Hoppas du förstår vart jag är på väg nu.

Du nåste länka alla täckrutor i alla sidor och endast en text är synlig åt gången.

Du måste också ha valt "informationskiosk" i bildspelsinställningarna för att bläddringen ska bli riktig.

Är det till någon hjälp?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...