Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mailstuds


NYC-boy

Rekommendera Poster

Hej!

 

När jag bokar möte med en person i våran Exchange 5.5 SP4 server så kommer det fram hur bra som helst MEN det adresseras till en person till som inte längre finns och då får jag ett mailstuds på den personen, hur får jag bort det...i EventViewern får jag felid: 290 Source: MSExchangeMTA och Category: X 400 Service

 

Please help me...:)

 

/Thomas

 

thomas.rexer@kontorsfixarna.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Micke!

 

Tack för ditt svar, jag antar att du menar vidare-befordringar på den mailboxen där det kommer fram OK?!

 

Nej där finns iaf inga vidare-befordringar.

 

Kom gärna med fler tips...:)

 

/Thomas

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då testar vi igen då...

 

Evend ID: 290

Source: MSExchangeMTA

Type Warning

Category: X 400 Serive

 

Description:

A non-delivery report (reason code unable-to-transfer and diagnostic code unrecognised-OR-name) is being generated for message C=SE;A=;P=xxxxxxx;L=xxxxxx-02031155933Z-760. It was originally destined for DN:/o=xxxxxxxx/ou=STOCKHOLM/cn=RECIPIENTS/cn=Mabo$ (recipient number 1), and was to be redirected to (MTA DISP:RESULT 19 136) (12)

 

 

Så, kan du lösa detta tror du?

 

Mvh, Thomas

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Felmeddelandena du får tyder ändå på att det antingen finns en vidarebefordran uppsatt, antingen på Exchange-servern eller att användaren som mottager eposten har skapat en vidarebefordring till den raderade epostboxen med hjälp av regler i Outlook. Verifiera detta ytterligare en gång.

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, otroligt hur jag fick till

svenskan... :-)

 

Felmeddelandet tyder på att mottagaren av eposten har skapat regler i Outlook för att vidarebefordra eposten till den epostbrevlåda som har blivit raderad.

 

Mottagaren (den som ursprungsmeddelandet är avsett för) borde även få ett så kallat NDR-meddelande (non-delivery-report) från Exchange-servern att meddelandet inte kommer fram till den raderade epostbrevlådan.

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga vidarebefordringar varken på klienten eller på Exchange server såvida jag inte kikar på fel ställe på Exhange servern men det tror jag inte.

 

Mailet som kommer i retur lyder:

 

Meddelandet nådde inte alla mottagare:

 

Ämne: test1

Skickat: 2002-03-13 08:16

 

Följande mottagare kunde inte nås:

 

Kalle Andersson den 2002-03-13 08:16

Mottagarens namn känns inte igen

Det ursprungliga MTS-ID et för meddelandet är: c=SE;a= ;p=xxxxxxxxxxxxxx;l=xxxxxxx-020313071547Z-15

MSEXCH:MSExchangeMTA:STOCKHOLM:xxxxxx

 

Hjälper detta dig?

 

Mvh, Thomas

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag vill verkligen inte vara envis i detta ärende, men de meddelanden du får visar med 100% sannolikhet att det finns någonslags vidarebefordring uppsatt.

 

Har du verkligen särskådat regelguiden på Outlookklienten?

 

Lite av en gissning men kolla också om det inte finns ombud som pekar mot den raderade epostklienten uppsatt på Outlook-klienten som mottar epostmeddelandet.

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Micke!

 

Tusen tack för all hjälp, det fanns en flik som heter ombud under Verktyg, Alternativ som jag inte sett. Där fanns en person som inte finns med längre.

Än en gång, TACK!

 

Mvh, Thomas

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...