Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SPAM


lebbe

Rekommendera Poster

Har problem med reklam via e-post, får ca 30 sådana om dan. Det är väldigt irriterande. jag fösöker spärra dem via outlook-express funktionen "block sender". Jag får något färre reklam utskick i inkorgen efter detta, men en del avsändare går runt detta och byter sin adress hela tiden.

 

Jag tror att jag har läst att man skall kunna gå direkt till internetleverantören, med hjälp av något program och där rensa ut reklamen, innan den kommer till min inkorg. Är det någon som har hört något om detta eller har en annan lösning på problemet?

 

Lebbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Fast å andra sidan kan du få ganska bra skydd genom att sätta in ett filter i Outlook Express som sorterar bort de e-mail som inte är adresserade till dig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir aldrig av med spam, det går bara att hålla det ifrån sig så gott det går. Att spärra avsändarna i Outlook är meningslöst; De är så gott som alltid falska. Vill du anstränga dig, gå in i headern på varje mail och gör en lookup på den egentliga avsändarens domän/IP-adress, och klaga hos vederbörande ISP.

 

Gör aldrig manuella "avbeställningar" av spam. Det är en vanlig taktik för att generera skarpa och responsiva adresser hos spammarna. Din adress hamnar bara på flera listor än någonsin...

 

Läs mera i nyhetsgruppen alt.spam, där en beundransvärt ihärdig skara lägger tips&tricks om anti.spam och ohederliga ISP-s.

 

Knacka in

anti-spam resources

i din favoritsökmotor och ta del av allt som finns.

 

En mjukvara som rensar redan på servernivå, och kostar $30, men också är mycket bra, är Spamkiller. Programmet arbetar med kända avsändare och ämnesrader mm. Titta på spamkiller.com.

 

____________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

[rättade stavfel]

 

[inlägget ändrat 2002-03-11 17:36:41 av Lars Willén]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju pröva att spärra hela domänen. Den är ofta inte lika lätt/billig att ändra på.

 

/JANspeed

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så smart lösning då mycket spam kommer via Hotmail. Det finns ju en hel del som använder hotmail till att skicka "vanliga" mail också.

 

/Jocke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...för att inte tala om yahoo.com. De är ökända för sin obefintliga spampolicy.

 

Alltså: Spam kommer för det mesta inte från det man ser som avsändare i sitt mail. Det kommer via diverse robotar och open mail-relay-maskiner vars sysopar många gånger inte ens vet om att de deltar i spamkampanjer. Se vidare mitt tidigare inlägg och läs på.

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...