Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T68 Synk mot Kalender/Kontackter


Krokodilen

Rekommendera Poster

Krokodilen

Någon som vet vart man ska vända sig för att få synk funktionen i T68 att fungera via gprs? Hört talas om synkML men att det bara är ett protokol som används vid synkningen. En webbsida för detta vore fint om någon hittat, har sökt som en tok och hittat en www.echoo.net men som funktionen låg nere för tillfället...

Mvh Chrille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krokodilen

Jodå, dom har jag lusläst... men det var inte till någon hjälp, det jag söker är en gprs/wap baserad kalender som går att synka med lurens inbyggda kalender.

 

 

Mvh Chrille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från denna länk har jag laddat ner programvara för att synka Outlook med T 68:

http://wap.sonyericsson.com/

 

Välj Software, T 68, Synchronization, XTNDConnect PC for Ericsson (Download): http://wap.sonyericsson.com/LOGIC/engine/eGrid.asp?_i=66&_c=View_Ericsson&_s=969849195&_v=max&product=Register

Ovanstående länk funkar inte som jag tänkt, utan tar dig tillbaka till huvudsidan.

 

För mig fungerar det. Visserligen har jag bara använt mig av att synka kontakterna. Borde inte vara nåt problem med kalender.

Jag ansluter PC och T 68 med DRS-10 kabel. Har XP pro och Outlook 2000.

Comviq GPRS. Telia mail. Fungerar alldeles utmärkt att skicka och läsa.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2002-03-08 17:54:03 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det funkar ju fint, men under menyn Datakommunikation, Synkronisering, Serverinställningar, Finns det URL för synk och Kalendersökväg med användar-id m.m det vore ju smutt att få att det att funka! Eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Finns det URL för synk och Kalendersökväg med användar-id m.m det vore ju smutt att få att det att funka! Eller?"

Visst vore det det.

Har du provat att få vägledning av Sony Ericsson helpdesk? Tel: 013-244500.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst har gjort det, dom visste inte vad jag menade och fick en länk till dom som gjort ett protocol som heter synkML, men känner att jag inte riktigt pallar att programera en sån funktion själv...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det ska ju gå att synka via WAP, men är inte det mot exchange server eller nåt då?

 

Nån som lyckats synka via WAP???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mail funkar ju fint att synka via GPRS/WAP! Man kan ha massor med mailkonton och välja vilket man vill kolla, men vid kalender och kontackter börjar det bli lite problematiskt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...