Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Ericsson T29


Thobias Ålund

Rekommendera Poster

Thobias Ålund

Jag har problem med att det inte går att ringa upp nummer man fått via SMS med min T29. Om man t ex fått ett nytt meddelande i sin röstbrevlåda så skickar ju IQ-svar ett SMS med texten "Ring 222 du har xxx meddelanden".

 

Trycker man då Yes så kommer bl a "Ring 222" upp som menyval, men om man väljer det så får man bara en fel-ton. Det går utmärkt att ringa 222 manuellt.

 

Någon annan som upplever samma problem? Det fungerade utmärkt med min gamla T28.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lagt in 222 i alternativ och nr till röstmeddelande i meddelande-menyn?

Inte säker att detta löser ditt problem, men försök.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thobias Ålund

Det hjälpte tyvärr inte, men tack ändå.

 

Det går att ringa upp 222 manuellt och via "Röstmeddelande", men inte genom att välja "Ring 222" från SMS:et.

 

Bugg i programvaran kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har exakt sama problem med min T29:a. Måste vara någon bugg. Dags att skicka väg ett mail till Ericsson support.

 

Andersson

 

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det går att ringa upp 222 manuellt och via "Röstmeddelande",men inte genom att välja "Ring 222" från SMS:et

Inte den lösning ni är ute efter, men en lång tryckning på knappen med 1 på, tar er direkt till Meddelandecentralen. (Förutsatt att man lagt in det i medelandemenyn)

 

"Dags att skicka väg ett mail till Ericsson support"

Har supporten hört av sig?

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har supporten hört av sig?

 

....jag glömde visst skicka iväg min fråga dit. Tack för påminnelsen, återkommer om och när jag får svar.

 

MVH// Andersson

 

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...nu har jag fått svar från Ericsson (föredömligt snabbt). De ber mig att pröva med ett annat SIM-kort (sådana har man ju ett stort lager av...not). De hävdar att det kan vara fel på det i kombination med min telefon. Det kan säkert stämma att det föreligger någon inkompabilitet då mitt SIM-kort snart kan vara med i Antikrundan :-). Annars så hänvisar dom mig till något av deras servicecenter för kontroll av telefonen.

 

Blev ni något klokare?

 

MVH// Andersson

 

 

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"då mitt SIM-kort snart kan vara med i Antikrundan"

Att byte av SIM skulle lösa ditt problem kan jag inte hävda. Men det är inte fel att göra det då nyare SIM är gjorda för 3 V tekniken, som dagens telefoner använder. Kan ge bättre standby-tid och kanske större lagringsmöjlighet av telefonnummer.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...