Just nu i M3-nätverket
Jump to content

VIA

®ogbo

Recommended Posts

Jag undrar hur det är med via och winXP, behöver man lägga in via's drivrutiner eller det funkar bra ändå.

Än så länge så tycker jag att det har funkat bra utan dom, men det kanske funkar bättre med.

Vilka ska man isåfall välja.

Jag skulle vilja få lite klarhet i detta. Tack

//Roger

Jag har kört med Xps VIA 4in1 sen jag installerade XP första gången i somras, och det har funkat utan problem. Problem har jag däremot fått när jag försökt installera dom senaste från VIA. Det blir alltid en blåskärm så fort jag installerat och ska starta om. Men det betyder inte att du måste få det. Jag har nog problem med nån hårdvara, men eftersom allt flyter på bra med XPs grejer orkar jag inte felsöka.

Pilla ALDRIG på en burk som funkar!

Det fick jag nyss smärtsamt erfara!

funkar det så finns det väl ingen anledning att testa?

Själv kör jag Via och XP (utan några extra drivisar), och har aldrig hängt datorn. Skulle aldrig få för mej att riskera datorns stabilitet genom att inteallera nån ny drivrutin :-)

/Dez

Pilla ALDRIG på en burk som funkar!

Men den kan ju funka ännu bättre, om man inte testar så får man inget veta.

Det kan iofs. var dumt i detta fallet.

//Roger

Jag har installerat de senaste 4-in-1-drivarna och det funkar alldeles utmärkt med mitt XP!

Lite mer prestanda är ju aldrig fel.

/steimm

Blir prestandan högre?

I så fall kan det ju vara ide att testa, fast jag vågar nog ändå inte...med min tur måste jag installera om win efteråt :-(

Du behöver inte installera om Windows. Skapa bara en återställningspunkt, för säkerhets skull innan du installerar, då kan du återgå via safe mode ifall F8 och "senaste fungerande uppstart" inte fungerar..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...