Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Döden för forum på webben ?


PBL

Rekommendera Poster

NoiseKiller

En vaken moderator samt ett fungerande övervakningssystem är vad som behövs.

Nordicaudi.com har ett halvfräckt forum är ord som fan mm ersätts med *censur*. :)

Utveckla forumen så sköter de sig själva, rena och städade.

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart de fortsätter, poängen är vilka slutsatser man kan dra och om den ansvarige är beredd att riskera ett bötesstraff.

 

En vaken forumledare är just problemet, ska man behöva ha en armé av folk som sitter och läser och editerar forum dygnet runt för att lagen ska uppfyllas ?

 

Jag tycker inte man kan dra någon annan slutsats än att alla forumledare tar en väldigt stor risk när de fortsätter som förrut.

 

Enda anledning att jag skrev inlägget är att visa på hur orimlig tolkning av lagen som görs.

 

Bara ett ytterligare ett exempel på hur lite yttrandefriheten eller tryckfriheten betyder i detta land.

 

Har ni glömt PUL som förbjöd alla att posta namn på nätet ? Det var ochså ett försök att kväva yttrandefriheten som lyckligtvis misslyckades.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det så var/är inte PUL ett försök att kväva yttrandefriheten.

 

Förslaget som stoppades var mera ett - om än missriktat - försök att skydda enskilda individer. Sedan gick det alltför långt. Det är jag den förste att hålla med om.

 

Det faktum att det stoppades tycker jag nog tyder på att yttrandefrihet och tryckfrihet trots allt respekteras ganska bra i Sverige.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stoppades för att ingen följde det, inte för att politikerna tyckte att det var en dålig idé.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Nu har även Sweclockers tagit ner sitt forum...

http://www.sweclockers.com

edit: jusst sweclockers var visst ett aprilskämt (fult att påstå att det inte är det i nyheten ;)

 

visst förekommer det rasistiska inlägg osv. men det är inte värt att offra alla forum för det.

 

Nog för att det inte borde förekomma och att det är ett brott, men jag tycker det är helt fel att någon måste hållas ansvarig för andras åsikter.

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2002-04-01 15:07:56 av tjoff]

[inlägget ändrat 2002-04-01 15:08:11 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...