Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Chino69

Allt crashar...?

Rekommendera Poster

Chino69

Hej...

Har ett ganska irriterande problem. Ibland när jag öppnar ett antal (3-5 st) program,händer det sig att ett alla snabbikoner i nedre högra hörnet försvinner (utom klockan och ljudet) samt att ett felmeddelande uppstår. I meddelandet står det nåt om ett explorer problem och om jag vill stänga eller ignorera...varför?

För det andra: Om jag startar datorn utan att knäppa på skärmen innan win har startat, kommer en svart eller grön ruta fram och allting stannar...problemet upplöses endast genom att starta om eller genom att trycka på "sleep" knappen...

För det tredje: Har jag för lite minne när grafiken "knycker" vid spel som Need For Speed4 etc.

Har en 1200amd med 256ram och GeForce2 MX400 64mb...

Hjälp - Tack !

[inlägget ändrat 2002-03-07 01:52:01 av Chino69]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Johan Malm2

Har du överklockat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Chino69

Vad betyder överklockat? Vet lite om datorer, men det var en okänd term för mej...Kan det ha nåt med win98 att göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
[SH]

Du har inte överklockat törs jag nog påstå...

Överklocka innebär att man ökar klockfrekvensen på processorn till en högre frekvens än vad processorn är specificerad för. Allt för att vinna lite prestana.

Kör du Windows 98 (verkar så)? Det operativsystemet är väl inte världsberömt för sin stabilitet och sin förmåga att dra nytta av datorns minne.

Ett par tips i alla fall:

1. Se till att ha de senaste drivrutinerna till alla tillbehör och komponenter (tex grafikkortet)

2. Om inte 1 hjälper så installera om Win98 tillsammans med de senaste drivrutinerna på en ren hårddisk/partition.

Bäst av allt vore nog att köpa Windows XP och installera det istället. Se dock till att du installerar på en tom hårddisk/partition.

/Stefan

The face of a child can say it all, especially the mouth part of the face.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Chino69

Ja, jag kör med win98, har hört att det är ett ganska ostabilt system...skall prova med xp inom nära framtid!

Hur är det med xp:n, har hört att datorn blir mycket slöare pga den??? Har hårddisk utrymmet och minnet nån större orsak till själva ostabiliteten? Man kan ju tänka sig att datorn "mår" och orkar bättre,vid större minnesresursser...

Tack för tipsen...! =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
brorsan

För att XP ska vara snabbt bör du ha 256 meg ram och minst en p3-450.. sen skadar ju inte en snabb hårddisk :)

.:def:.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
[SH]

Din dator kommer att älska XP :)

Och du kommer få uppleva glädjen av att ha ett stabilt OS på datorn...

/Stefan

The face of a child can say it all, especially the mouth part of the face.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...