Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Internet Eraser!

Andreas27

Recommended Posts

Hej!

Kanske inte riktigt rätt forum för den här frågan, men det var det närmaste jag kunde komma.

Mitt problem är att jag hemsöks av en pop-up ruta varje gång jag startar explorer som påtalar att min dator lämnar spår och att jag ska köpa programmet Internet Eraser på http://www.clickyestoenter.net/eraser.htm

Jag är inte särskilt orolig för det, men det hela är fruktansvärt irriterande! Är det nån som har tips på hur jag kan bli av med det? Ad-aware lyckades inte ta bort det. Inte heller har mina sökningar gett resultat.

Har du kollat din startsida i explorer?

Det kan ju vara så att du har varit inne på någon sida som i smyg ställt om din startsida till reklamsida

Nej, det är inget sånt. Min startsida fungerar som den alltid har gjort. Vad som händer är att ytterligare en sida öppnas när jag startar webläsaren.

Kristianstad

Men, vad har du för startsida?

Du kan ju testa att istallera om din webbläsare om det inte försvinner...

Har du den senaste referensfilen från AdAware? Kan annars laddas ner här:

http://tomcoyote.com/lsdownloads.html

Kör inga andra program när du scannar med AdAware. Speciellt inte IExplorer eller AntiVirus. Var inte heller uppkopplad.

Sök efter "clickyestoenter" i registret (utan cit. tecken).

Hittar du något så ta bort det, men gör en backup först.

Vad händer om du dubbelklickar direkt på IExplorers programfil? Alltså inte utnyttjar någon genväg på skrivbordet eller liknande?

Pröva med att byta startsida.

Det kan ju vara så att den startsida du använder faktiskt har börjat med pop-ups.

Kolla om det startar upp något okänt program med Windows.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...