Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Panda och Outlook


Leo S

Rekommendera Poster

Annan fråga:

har Panda AV Platinum och Outlook 2002. Nu avinstallerade jag Panda från den lilla C:-partitionen, hämtade hem programmet igen (betalade precis 100 spänn för ny licens) och installerade på D:-partitionen.

 

Outlook, however, letar fortfarande efter Panda på C: vid uppstart, trots att jag avinstallerat och återinstallerat hela Office-paketet inklusive Outlook. Jag förstår att antivirusprogram och mailprogram lämnar spår efter sig hur grundligt man än avinstallerar, men jag ska väl inte behöva formattera om rubbet bara för den här sakens skull?? Finns någon Outlook-fil man kan deleta/ändra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Panda har lagt sig som ett sk "Com Add-Ins" i din Outlook och det låter som om att just den inställningen inte försvinner när du avinstallerar/installerar.

Nu vet inte jag hur de rätta sökvägarna för OL02 ser ut med i Outlook 2000 hittar du inställningara under Tools|Options|Other|Advanced Options|COM Add-ins

 

\Martina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Martina, du skickade mig på rätt spår. I de Avancerade alternativ du lotsade mig till (har svensk version) låg Panda-tillägget under en funktion som heter Tilläggshanteraren - nytt för 2002? Så nu är sökningen efter panda på fel ställe borta!

 

Min tacksamhet och poäng!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...