Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med LiveUpdate

Adamson

Recommended Posts

När jag försöker använda LiveUpdate får jag följande felmedelande:

------

LiveUpdate could not create a temporary directory

to store temporary files. Make sure you have create and write access to the Windows 95/98 All users directory

--------

Jag har detta men kan ändå inte uppdatera antivirus definitionerna, vilket tidigare har fungerat utan problem.

Jag använder win98 och LiveUpdate är integrerat i Norton Internet Security 2001.

Tacksam för hjälp

"Jag har detta men kan ändå inte uppdatera antivirus definitionerna"

Har du sett till att Subscription Service inte har gått ut? Det gäller ett år.

Jag har också problem med att uppdatera virusdefinitionerna, trots att mitt Subscription Service gäller till feb 2003.

Jag kör LiveUpdate och får besked att alla Symantec products are currently up to date. Går jag in på Symantec Website och tittar på aktuella virus definitioner så ser jag att det finns nyare än vad jag har. Dom tycks ha börjat med nåt nytt Intelligent Updater. Men då måste man göra det manuellt. Jag tänker felanmäla til Symantec då jag anser att det ska fungera med LiveUpdate. Har SystemWorks 2002 och där ingår AntiVirus och LiveUpdate.

Voodoo chile (slight return)

Nej den har inte gått ut än gör inte det förrän om ett halvår.

Dock berättade en vän att när den väl gör det är det bara att avinstalera och instalera igen för då nollställs den.

Ganska underligt...

Surfa in på www.symantec.com och sök i FAQ:n ditt problem och lösningen finns beskrivet där.

/Mvh Ante.G.

[inlägget ändrat 2002-03-05 21:21:35 av Ante1]

Hej Maratonmannen

Har också funderat över de´där med Intelligent/Live Update..Live update updateras inte lika ofta som Intelligent update,jag tror det har med NAV versionen man har att göra..OBS det kom en ny update i dag och hos mej funkade tom auto-update(2002) X i taket....

Hubbe

"OBS det kom en ny update i dag och hos mej funkade tom auto-update(2002"

Samma här. Men det var 1 vecka sedan sist LiveUpdate tog hem senaste virusdefinitionerna. Och innan dess också 1 vecka.

Jag brukar gå in på Symantec website:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/download.html

varje dag sedan jag upptäckte att LiveUpdate slutat hämta hem nya definitioner då de finns tillgängliga. Och det trista är då, att jag ser att Intelligent Updater har nya definitioner kanske 3 till 5 gånger/vecka. Vill man ha dom får man göra det manuellt.

Köpte mitt AntiVirus (ingår i SystemWorks 2002 professional edition)

för några månader sedan. På kartongen står inget om Intelligent Updater, utan LiveUpdate ser till att jag automatiskt hela tiden får senaste virusdefinitionerna.

Men så är det alltså inte.

Har anmält till Symantec support men inte fått svar ännu.

Tycker att du också ska anmäla.

"In most cases, if you are a home user who practices safe computing, it is not necessary for you to download and install Intelligent Updater definitions daily"

Så ligger det alltså till. LiveUpdate installerar de senaste virusdefinitionerna 1 gång per vecka.

Svaret i sin helhet från Symantec angående uppdatering av virusdefinitioner:

http://service1.symantec.com/SUPPORT/sharedtech.nsf/docid/2002021908382713?Open&src=w

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...